احمد علی بابایی روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: با وجود تلاش های فراوان برای جذب اسپانسر، تمایلی به حمایت مالی از نخبه های شطرنج استان برای حضور در لیگ برتر کشور نشد و به ناچار هزینه ها را هیات تقبل کرد.
وی اضافه کرد: این تیم با عنوان هیات شطرنج استان همدان رهسپار مسابقات شد و حداقل هر مرحله حضور برای ما یکصد میلیون ریال هزینه خواهد داشت.
علی بابایی با تاکید بر ضرورت حضور شطرنجبازان همدانی در لیگ برتر کشور گفت: لیگ شطرنج با توجه به حضور قهرمانان و استادان بزرگ بین المللی، مسیر رشد و پیشرفت شطرنجبازان نخبه کشور است.
وی خاطرنشان کرد: برای حضور در این دوره از رقابت ها نزدیک به 400 میلیون ریال باید هزینه کنیم.
رئیس هیات شطرنج همدان با اشاره به ترکیب تیم اعزامی به لیگ برتر کشور گفت: امیرمسعود مرادی، ساسان علی بابایی، امیر علی دلاوری، سینا کوروند، محمد امین مولایی، پارمیدا قذاقی و فاطمه خادمی به سرپرستی امیرخوشبین امروز راهی این مسابقات شدند.
وی بیان کرد: هفدهمین دوره مسابقات لیگ برتر شطرنج باشگاه های کشور عصر امروز چهارشنبه به میزبانی استان گیلان آغاز می شود و تیم های دنیای فلز رشت، دانشگاه آزاد اسلامی، سایپای تهران، هیات شطرنج همدان، هیات شطرنج لارستان، ذوب آهن اصفهان، دریا برج شیراز، هیات شطرنج آذربایجان و هیات شطرنج استان گیلان حضور دارند.
علی بابایی اظهار داشت: امسال با توجه به اعمال شرایط سخت از سوی فدراسیون فقط این تیم ها موفق به حضور در لیگ برتر شطرنج کشور شدند.
وی یادآور شد: تیم همدان برای سومین دوره در این مسابقات حضور می یابد ، در سال اول حضور جایگاه هشتم و کاپ اخلاق مسابقات لیگ برتر کشور را ازآن خود کرد و در سال گذشته نیز با کسب رتبه پنجم، به عنوان پدیده مسابقات معرفی شد.
تیم همدان در دور نخست رقابت های لیگ برتر شطرنج کشور ، ازساعت 17 امروز چهارشنبه با مهره سفید برابر هیات شطرنج آذربایجان شرقی قرار خواهد گرفت.
استان همدان دارای 500 شطرنجباز فعال در رده های سنی مختلف است.
7520/2087
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.