سید حبیب اله موسوی بهار شامگاه شنبه در نشست اعتبار بخشی با بیان اهمیت این موضوع برای دانشگاه علوم پزشکی این استان اظهار داشت: در صورت انجام نشدن اعتباربخشی، مدارک دانشگاهیان این دانشگاه در هیچ جای جهان قابل ترجمه نخواهد بود و این مولفه برای جذب دانشجویان به ویژه دانشجویان خارجی بسیار اهمیت دارد.
وی برگزاری برنامه و نشست هایی با حضور اساتید برجسته رشته های تخصصی حوزه پزشکی با رویکرد تشویق دانشجویان و آگاه سازی آنان نسبت به امکانات دانشگاه را مورد تاکید قرار داد.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی همدان بیان کرد: اساتید این دانشگاه باید در کنار بررسی کمبودهای علم پزشکی برای کسب جایزه نوبل تلاش کنند.
موسوی بهار مشکلات کنونی این دانشگاه را متاثر از وضعیت کشور دانست و گفت: مسئولان با مقابله در برابر فشارهای استکبار جهانی و کسب توانمندی، مهارت انعطاف پذیری در شرایط تحریم را فرا گرفته اند

**ماجرای استعفا و ابقای رئیس دانشگاه
وی خاطر نشان کرد: چندی پیش به علت کهولت سن و بیماری پدرم تصمیم به واگذاری مسئولیت ریاست دانشگاه به فرد دیگری داشتم تا اینکه در اوایل مهرماه در حاشیه برگزاری آیین تجلیل از ایثارگران با برخی تهمت ها مواجه شدم.
موسوی بهار گفت: یکی از جانبازان بازنشسته این دانشگاه در پایان این آیین بنده و حاجی بابایی نماینده همدان در مجلس را هنگام حرکت به سمت یادمان شهدای دانشگاه همراهی می کرد و در مسیر با تهمت، توهین و فحاشی من را که شناختی از وی نداشتم خطاب قرار داد.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی همدان افزود: با این وجود او را به آرامش و گفت و گو در فرصت مناسب درباره موضوع مطرح شده با حضور نماینده مردم همدان در مجلس دعوت کردم اما این فرد همچنان به داد و بیداد ادامه داد تا اینکه حاجی بابایی با وی صحبت کرد.
موسوی بهار افزود: در همان شب متنی توسط فردی در تهران در فضای مجازی مبنی بر ضرب و شتم جانباز دانشگاه علوم پزشکی و کنده شدن کت وی در گروه های متعدد فضای مجازی و در ادامه بیانیه ای از سوی مجمع ایثارگران در این خصوص منتشر شد که از فضای ایجاد شده متعجب شدم و از خود ‌پرسیدم که آیا این افراد به خدا، پیغمبر و آخرت ایمان ندارند؟‍
وی با بیان اینکه تکذیبیه ای درباره مطالب یاد شده منتشر شد بیان کرد: بدون اعلام این موضوع به وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و تنها به علت بیماری پدر و نیاز به رسیدگی به وی، استعفای خود را اعلام کردم چراکه معتقدم افراد بسیاری می‌توانند این مسئولیت را به عهده بگیرند.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی همدان افزود: 2 هفته بعد از این انتشار این تهمت ها نماینده همدان در خانه ملت در شورای اداری استان درباره ناراحتی اینجانب از اتفاق های پیش آمده و برخورد توام با متانت و تکذیب مطالب مطرح شده علیه اینجانب صحبت کرد و معاون ایثارگران استانداری نیز در ادامه نامه ای را ارسال کردند.
موسوی بهار گفت: با توجه به نگرانی از افت دستاوردها و موفقیت های این دانشگاه با نظر مثبت وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و استاندار همدان تصمیم بر ادامه خدمت در این مسئولیت گرفتم.
7526/2087
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.