به گزارش ایرنا، محمدناصر نیکبخت روز پنجشنبه در جلسه اعضای شورای برنامه ریزی و توسعه همدان بیان کرد: این شهرداری باید پاسخگو باشد که درآمد یاد شده را کجا هزینه کرده است و چرا زیرساخت های گردشگری در آن منطقه مناسب نیست.
وی با بیان اینکه سراب گیان یکی از زیباترین و پرآب‌ترین سرآبهای استان همدان و ایران است، ادامه داد: 20 میلیارد ریال برای ساماندهی و ایجاد زیرساخت های گردشگری این 2 سراب در نظر گرفته شده است که امیدواریم موجب ساماندهی آنها شود.
این چشمه در شهرستان نهاوند و 18 کیلومتری جنوب غربی شهر نهاوند و 2 کیلومتری تپه باستانی کیان و در شمال شهر گیان قرار گرفته‌است و دارای آب بسیار غنی و مرغوب و درختان چنار کهن و جنگلی زیبا است.
سراب گیان سی و یکمین اثر طبیعی ملی است که توسط سازمان میراث فرهنگی در 26 اسفند 1387 در فهرست میراث طبیعی ایران قرار گرفت.
سراب گاماسیاب نیز در 20 کیلومتری جنوب نهاوند و از دره‌های شمالی رشته کوه گروین سرچشمه می‌گیرد و منشا آب آن یخچال طبیعی است و دارای آبدهی پنج مترمکعب در ثانیه است که این رقم در مقایسه با سایر سراب‌های موجود در زاگرس و حتی سایر سراب‌های کشور عددی قابل توجه است.

*** تاکید استاندار بر واگذاری طرح ها به بخش خصوصی
استاندار همدان همچنین با اشاره به اینکه تکمیل طرح های بلاتکلیف و نیمه تمام به جای مانده از دولت گذشته بیش از 30 سال زمان می برد، افزود: 400 تا 600 هزار میلیارد تومان طرح بلاتکلیف از قبل باقی مانده است که اگر بخواهیم با بودجه قطره چکانی برای تکمیل این طرح ها اقدام کنیم به طور حتم 30 سال بعد به نتیجه می رسیم.
نیکبخت بیان کرد: انتظار می رود بر اساس اصول و قواعد قانونی پیش بینی شده این طرح ها به بخش خصوصی واگذار شود تا با تکمیل آنها سرمایه گذار و مردم از منافع آن بهره مند شوند.
وی ادامه داد: در سال جاری 30 درصد از طرح های نیمه تمام اداره ها باید به بخش خصوصی واگذار شود که تاکنون 800 طرح شناسایی شده است.
استاندار همدان با بیان اینکه تاکنون 610 طرح عمرانی این استان به بخش خصوصی واگذار شده است، یادآوری کرد: از ابتدای سالجاری تاکنون 59 طرح به بخش خصوصی واگذار شده است.
نیکبخت با بیان اینکه در سفر وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی به همدان موافقت احداث بیمارستان هزار تختخوابی گرفته شد، افزود: با توجه به موقعیت جغرافیایی و ظرفیت های موجود، همدان ظرفیت احداث این بیمارستان را دارد و هفته آینده عملیات اجرایی این طرح آغاز می شود.
7523/2090
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.