به گزارش ایرنا حجت الاسلام احد آزادیخواه روز پنجشنبه در نشست بررسی مشکلات مناطق حاشیه شهر ملایر اظهار داشت: جوانان در نقاط مختلف شهرستان به ویژه در روستاها باید بتوانند از این تسهیلات دولت بهره مند شوند.
وی ضمن تقدیر از تلاش ها و پیگیری های فرماندار ویژه ملایر در ارتقای شاخص جذب تسهیلات اشتغالزایی این شهرستان در ماه های گذشته گفت: ملایر در جذب تسهیلات اشتغالزایی باید در صدر جدول استان قرار گیرد.
سخنگوی کمیسیون فرهنگی مجلس دهم همچنین اقدام دولت در اختصاص تسهیلات بلاعوض کشاورزی را ستودنی دانست و افزود: بخشداران و دهیاران باید کشاورزان را برای اخذ این تسهیلات تشویق کنند.
حجت الاسلام آزادیخواه ادامه داد: دولت در سال های گذشته 85 درصد تسهیلات بلاعوض به کشاورزان اختصاص داد که تنها 15 درصد سهم کشاورزان بود.
وی انتقال آب کشاورزی و جدولگذاری را یکی از اولویت های مهم کشاورزان برای صرفه جویی در مصرف آب عنوان و بیان کرد: این تسهیلات بهترین فرصت برای کشاورزان بود که در این زمینه تعلل کردند.
حجت الاسلام آزادیخواه همچنین احداث پارک محلی در مناطق حاشیه شهر را یک ضرورت برشمرد و گفت: تاکنون با پیگیری های انجام شده چندین پارک محلی در ملایر ایجاد شده است.
وی با تقدیر از تلاش های شهرداری ملایر، قول مساعد داد: با کمک و مساعدت وزارت راه و شهرسازی بتوان بزودی پاک محلی در منطقه نفت سیاه ملایر ایجاد کرد.
عضو ارشد فراکسیون نمایندگان ولایی مجلس دهم از شهردار ملایر خواست: اقدامات لازم برای تملک و تهیه زمین انجام تا سال آینده عملیات اجرایی پارک محلی در این منطقه آغاز شود.
حجت الاسلام آزادیخواه حضور مسئولان دستگاه های اجرایی ملایر در محله ها و مساجد را فرصت بسیار خوبی برای حل مشکلات مردم دانست و گفت: دیدار چهره به چهره با مردم و بررسی مسایل و مشکلات به ویژه در مناطق محروم باید تداوم پیدا کند.
وی حضور مدیران در بین مردم را اقدامی برای سرعت بخشیدن در پاسخگویی به حل مشکلات آنان برشمرد و بیان کرد: ایجاد مشاغل خانگی، اشتغال، بهبود وضعیت عبور و مرور و افزایش سطح خدمت رسانی در این نقاط باید ارتقا یابد.
حجت الاسلام آزادیخواه ادامه داد: اجرای طرح سلامت اجتماعی در این منطقه برای مقابله با آسیب های اجتماعی، ایجاد مشاغل خانگی، توسعه اشتغال و ایجاد مراکز مشاوره بسیار خوب و قابل تقدیر است.
وی همچنین بر لزوم آسان سازی روند اعطای تسهیلات اشتغالزایی به مناطق حاشیه شهر همچون نفت سیاه ملایر را ضروری خواند.
در این نشست مشکلاتی همچون جمع آوری زباله ها در ساعت مشخص، تعمیرو بازسازی جدولها، اصلاح روشنایی، آسفالت معابر و تعیین تکلیف ایجاد ترانس برق در منطقه نفت سایه ملایر بررسی و پیگیری قرار گرفت.
به گزارش ایرنا، در ماه های گذشته بیش از 250 میلیارد ریال تسهیلات اشتغالزایی در شهرستان ملایر جذب شد.
7528/2087
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.