به گزارش خبرنگار ایرنا، از مجموع این طرح ها، هشت طرح کشاورزی در قصرشیرین و 16 طرح عمرانی نیز در بخش های مختلف در گیلانغرب به بهره برداری رسید.
فرماندار قصرشیرین، این طرح ها را شامل طرح سامانه آیباری تحت فشار در روستاهای 'سید سهراب، هدایت، طهماسب و باباهادی' از توابع بخش مرکزی این شهرستان بیان کرد.
فرامرز اکبری، مجموع اعتبار هزینه شده برای اجرا و تکمیل این طرح ها را پنج میلیارد و 400 میلیون ریال ذکر کرد.
وی اظهار کرد: با بهره برداری از این طرح ها، 55 هکتار از زمین های کشاورزی دیم منطقه از مزایای طرح سامانه آبیاری تحت فشار بهره مند و 13 فرصت شغلی جدید نیز فراهم شده است.
وی اضافه کرد: از مجموع 30 هزار هکتار زمین کشاورزی و باغی، سه هزار و 200 هکتار از زمین های قصرشیرین به سامانه آبیاری تحت فشار تجهیز شده است.
شهرستان قصرشیرین با بیش از 27 هزار تن جمعیت در غرب کرمانشاه، 30 هزار هکتار زمین کشاورزی و باغی دارد.
قصرشیرین با عراق بیش از 186 کیلومتر مرز دارد که در امتداد این مرزها، 2 معبر رسمی پرویزخان و خسروی قرار دارد که مبادلات اقتصادی ، تجاری و صادرات کالا به اقلیم کردستان و حکومت مرکزی عراق از این معبرها انجام می شود.
بیش از 54 درصد صادرات کالاهای غیرنفتی کشورمان به عراق از طریق مرز رسمی پرویزخان قصرشیرین انجام می شود.

**بهره برداری از 16 طرح عمرانی در گیلانغرب
همچنین در پنجمین روز از ایام الله دهه مبارک فجر، بهره برداری از 16 طرح عمرانی، خدماتی و صنعتی در شهرستان گیلانغرب آغاز شد.
سرپرست فرمانداری گیلانغرب، این طرح ها را شامل افتتاح فیدر جدید پست برق شهری در گیلانغرب، آسفالت معابر شهری، جدول گذاری و خدمات عمران شهری در شهرک های سراب و بهزیستی، احداث سه باب واحد مسکونی مددجویی کمیته امداد و هفت طرح بهسازی معابر و جدول گذاری در دهستان های ویژنان و حومه و راه اندازی موسسه پیشگیری از آسیب های اجتماعی وابسته به بهزیستی در شهر گیلانغرب ذکر کرد.
فرهاد همتی، مجموع اعتبار هزینه شده برای اجرا و تکمیل این طرح ها را 14 میلیارد ریال ذکر کرد و اظهار کرد: با تکمیل و بهره برداری از این طرح ها، زمینه اشتغال 9 تن از افراد جویای کار فراهم شده است.
7079/3012/7398/8066 خبرنگاران:نازنین باباخانی **انتشار دهنده:علی مولوی
9/3012/8066 خبرنگار:نازنین باباخانی ** انتشار دهنده:علی مولوی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.