عباس صوفی روز پنج شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: روز گذشته در یکصدو نهمین نشست شورای اجرایی سازمان جهانی گردشگری که در کشور بحرین برگزار شد، شهرداری همدان به عنوان نخستین شهرداری در دنیا در این اجلاس عضو شد.
وی گفت: ریاست این نشست را «زوراب پولولیکاسویل» دبیرکل سازمان جهانی گردشگری به عهده داشت و با موافقت شورای اجرایی این سازمان، عضویت شهرداری همدان پذیرفته شد.
صوفی اظهار داشت: پیش از این «شرکت سیاحتی علیصدر» و «دهکده تفریحی، گردشگری گنجنامه» نیز از همدان در این اجلاس عضو بودند که با عضویت شهرداری، تعداد نمایندگان این شهر در اجلاس جهانی گردشگری به عدد سه رسید.
وی عنوان کرد: در این نشست دبیر کل سازمان جهانی گردشگری اعضای وابسته به این سازمان را برای شرکت در چهلمین نشست اعضای سازمان جهانی گردشگری در شهر تاریخی و زیبای همدان دعوت کرد.
شهردار همدان تاکید کرد: صحبت های دبیرکل سازمان جهانی گردشگری در خصوص حضور در چهلمین نشست این سازمان در همدان نشان از اهمیت حوزه گردشگری در این شهر دارد.
وی ادامه داد: باید بتوانیم با استفاده از این فرصت، ظرفیت های حوزه گردشگری همدان را به عنوان پایتخت تاریخ و تمدن ایران به دنیا معرفی کنیم.
صوفی اضافه کرد: توسعه صنعت گردشگری موجب توسعه دیگر صنایع و همچنین رونق اقتصادی در همدان می شود.
وی توسعه صنعت گردشگری را یکی از مهمترین اهداف شهرداری همدان دانست و افزود: شهرداری همدان به صورت تخصصی در حوزه گردشگری برنامه دارد و تلاش داریم این حوزه را در همدان فعال تر کنیم.
شهردار همدان گفت: اجلاس جهانی گردشگری به عنوان دوازه بین المللی می تواند ظرفیت های ناشناخته گردشگری همدان را برای جهانیان معرفی کند.
به گزارش ایرنا،سازمان جهانی گردشگری مستقر در شهر مادرید اسپانیا، از نمایندگی‌های سازمان ملل متحد در بخش گردشگری است که در رابطه با امور جهانگردی سیاستگذاری می کند و امروزه پیشتازترین و شناخته شده ترین سازمان بین المللی مرتبط با سفر و گردشگری در جهان است.
چهلمین اجلاس جهانی گردشگری (UNWTO) از 21 تا 25 آبان با حضور اعضای 150 کشور به میزبانی همدان برگزار می شود.
همدان علاوه بر میزبانی این کنفرانس در سال 2018 ، همدان از 5 تا 7 شهریور ماه امسال میزبان کنفرانس بین المللی همدان پایتخت گردشگری آسیا (ACD) بود که در سال 2018 که می تواند زمینه ساز رونق گردشگری خارجی و نقطه عطفی در معرفی ظرفیت‌ های گردشگری استان همدان در عرصه جهانی و ارتقای صنعت گردشگری این استان باشد.
در حال‌ حاضر اعضای وابسته سازمان جهانی گردشگری 557 عضو هستند که جمهوری اسلامی ایران نیز 14 عضو دارد.
استان همدان به عنوان پایتخت تاریخ و تمدن ایران زمین دارای بیش از یک هزار و 800 اثر تاریخی و گردشگری است که یک هزار اثر استان همدان ثبت ملی شده اند.
آرامگاه بوعلی سینا، آرامگاه باباطاهر، تپه باستانی هگمتانه، گنبد علویان، کتیبه های گنجنامه، غارعلیصدر، برج قربان، سرابها و حمام حاج آقا تراب نهاوند، خانه لطفعلیان ملایر، خانه مسعودی، آرامگاه میررضی الدین آرتیمانی و بقعه حیقوق نبی (ع) از مهمترین آثار تاریخی و گردشگری این استان است که همه ساله مورد بازدید گردشگران قرار می گیرد.
9904/2090
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.