اکبر رنجبرزاده روز چهارشنبه در گفت و گوی اختصاصی با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: دانشگاه آزاد اسلامی، وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی حقی برای دانشجویان ایجاد کرده اند که باید رعایت شود.
وی افزود: تعداد بسیار زیادی از این دانشجویان بر اساس اعلام قبولی دانشگاه آزاد نام نویسی شده و در کلاس های درس حضور پیدا کرده اند و سپس دانشگاه از آنها خواسته به دلیل آنچه مازاد بر ظرفیت اعلام کرده است، انصراف دهند.
نماینده مردم اسدآباد در مجلس شورای اسلامی، نبود هماهنگی بین دانشگاه آزاد و وزارت بهداشت را دلیل اصلی رخداد اخیر دانست و گفت: این ناهماهنگی نیازمند مدیریت است تا بیش از این به دانشجوها و خانواده هایشان آسیب نرسد.
رنجبرزاده با اشاره به اعتراض دانشجویان در شهرهای مختلف کشور یادآوری کرد: وزارت بهداشت در پاسخ به پیگیری های نمایندگان مجلس اعلام کردند که دانشگاه آزاد بیش از ظرفیت مورد نیاز ما دانشجو پذیرفته و اشتباهی از سوی این وزارتخانه صورت نگرفته است.
وی خاطرنشان کرد: دانشجویان به ویژه رشته های پزشکی و زیر مجموعه آن باید متناسب با شرایط و امکانات موجود پذیرفته شوند تا امکان ارائه دروس عملی برای آنها وجود داشته باشد.
عضو هیات رئیسه مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: باید مراقب بود تا اینگونه اتفاق ها در سال های بعد رخ ندهد زیرا تبعات اجتماعی ناخوشایندی به دنبال دارد.
به گزارش ایرنا، روابط عمومی دانشگاه آزاد اسلامی 30 مهر اعلام کرد که تصمیم نهایی درباره داوطلبان علوم پزشکی این دانشگاه در اولین فرصت از طریق پایگاه‌های اطلاع رسانی و مرکز سنجش و پذیرش دانشگاه آزاد اسلامی به اطلاع خواهد رسید.
در این اطلاعیه از متقاضیان و مراجعان محترم درخواست شده است که برای دریافت پاسخ به واحدهای دانشگاهی و سازمان مرکزی مراجعه نکنند.
7527//2090/1042
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.