به گزارش ایرنا موسی شیخی روز سه شنبه در آیین برگزاری بیست و یکمین دوره انتخابات شوراهای دانش آموزی خوزستان همزمان با سراسر کشور بیان کرد: این انتخابات نماد عزم و اراده دانش آموزان برای حضور در عرصه تصمیم سازی و تصمیم گیری است.
وی گفت: دانش آموزان خوزستانی امروز با شرکت در انتخابات شوراهای دانش آموزی مسئولیت پذیری، دموکراسی، مهارت آموزی و تلاش برای احقاق حقوق شهروندی را یاد می گیرند.
شیخی با بیان اینکه باید بسترهای توسعه بخش تربیتی را ایجاد کردف افزود: نظام تعلیم و تربیت این ظرفیت را دارد که بُعد تربیتی در آن افزایش پیدا کند.
معاون سواد آموزی آموزش و پرورش خوزستان ادامه داد: تقویت خودباوری و اعتمادبه‌نفس، تمرین مشارکت‌جویی و مسئولیت پذیری، توجه عملی به مطالبات و خواسته‌های دانش‌آموزان در چارچوب مقررات از طریق واگذاری مسئولیت به دانش آموزان از اهداف مهم تشکیل شوراهای دانش‌آموزی در مدارس است.
رییس سازمان دانش آموزی خوزستان نیز بیان کرد: شوراهای دانش آموزی پل ارتباطی دانش آموزان و مسئولان مدرسه هستند و دانش آموزان از طریق نمایندگان خود در این شوراها مسایل صنفی خود را مطالبه می کنند.
علیرضا مسرور افزود: پس از برگزاری انتخابات شوراهای مدرسه، منتخبان این شوراها در انتخابات شورای دانش آموزی منطقه و سپس در انتخابات مجمع دانش آموزی خوزستان شرکت می کنند.
وی بیان کرد: پس از انتخابات مجمع دانش آموزی، با برگزاری انتخابات از بین منتخبان این مجمع، هشت عضو برای حضور در پارلمان دانش آموزی کشور برگزیده می شوند.
مسرور مجلس دانش آموزی کشور را دارای ساختاری مشابه مجلس شورای اسلامی دانست و اضافه کرد: مجلس دانش آموزی دارای پنج کمیسیون است که طرح ها و لوایح دانش آموزی پس از بررسی در این کمیسیون ها، توسط نمایندگان مجلس دانش آموزی تصویب می شوند.
مدیر آموزش و پرورش ناحیه یک اهواز نیز گفت: برگزاری این انتخابات فرصت ارزشمندی برای حضور دانش آموزان در عرصه تصمیم گیری است و شرکت در انتخابات حرکت بزرگی است که امروز توسط دانش آموزان خوزستان انجام شد.
جاسم موسوی با بیان اینکه آموزش و پرورش باید زمینه حضور دانش آموزان در عرصه های مختلف اجتماعی را فراهم کند افزود: انتخابات شوراهای دانش آموزی به ایفای نقش مشورتی و مشارکتی دانش آموزان در مدرسه کمک زیادی می کند.
وی گفت:حضور دانش آموزان در شوراهای دانش آموزی همبستگی و همیاری را در آنان افزایش، و خودباوری و اعتماد به نفس دانش آموزان را تقویت می کند.
7158/ 6037
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.