عضو شورای شهر اردبیل گفت: دولتی کردن شهرداری به انحلال شورا منجر خواهد شد چرا که منتخبین مردم نمی‌خواهند ملعبه دست دولت باشند.
یعقوب عزیززاده در گفتگو با ایسنا، منطقه اردبیل، اظهار کرد: دولت لایحه‌ای را به مجلس داده تا عوارض مصوب شهرداری‌ها حالت دولتی بگیرد و این کار از طریق نظام مالیاتی انجام شده و شهرداری‌ براساس این درآمدها حق و حقوق خود را از طریق مالیات دریافت کند در حالی که این کار در حقیقت دهن‌کجی به نظام پارلمان محلی است و به هیچ وجه نباید به تائید و تصویب نمایندگان مجلس برسد.
وی خاطرنشان کرد: در صورتی که شهرداری‌ها رنگ و بوی دولتی بگیرند باید شورا را منحل کرد چرا که اعضای منتخب شوراها نمی‌خواهند ابزار دست عده‌ای قرار گیرند تا اختیارات آنها روز به روز محدودتر شوند.
عضو شورای شهر اردبیل با بیان اینکه اختصاص 700 میلیون تومان اعتبار مازاد به طرح‌های توسعه شورابیل نشان از بی‌دقتی به برآورد دقیق و محاسبه از سوی پیمانکاران این پروژه بوده است، تصریح کرد: این جابجایی بودجه ارتباطی به افزایش قیمت‌ها ندارد بلکه در برآورد دقیق شهرداری دچار اشتباه شده و باید در این زمینه پاسخگو باشد.
عزیززاده از شورابیل به عنوان نماد توسعه و تحول شهر اردبیل یاد کرد و گفت: ما باید اعتراف کنیم که شهرداری در این جابجایی قطعا به فکر تکمیل پروژه است اما سوال این است که چرا برآورد دقیقی در این حوزه انجام نشده و بار دیگر می‌خواهیم 700 میلیون تومان دیگر نیز به این پروژه تزریق کنیم.
وی ماهیت کار شهرداری را همراه با بدهی و انجام کار براساس برآوردهای اولیه اعلام کرد و افزود: البته انتظار می‌رود شهرداری در اجرای پروژه‌ها رقم دقیق را محاسبه و در بودجه لحاظ کند تا کمبود و کسری در این زمینه شورا و شهرداری را گرفتار برخی تصمیم‌های نابهنگام نکند.
عضو شورای شهر اردبیل ادامه داد: بهتر است به جای پرداخت هزینه گزاف 700 میلیونی به پیمانکار این پروژه را با نرخ پائین به عنوان عملیات خاکی خود شهرداری اجرا کند تا هم به صورت کیفی و هم با مطلوبیت اعتبارات این پروژه به سرانجام برسد.
عزیززاده همچنین خطاب به رئیس شورای شهر اردبیل گفت: بهتر است رئیس شورای شهر به اظهارات اعضا پاسخ ندهد بلکه در یک جایگاه مناسب اظهارنظرات خود را به عنوان یکی از اعضا بیان کرده و از پاسخگویی به تک تک اعضا پرهیز کند. Normal 0 false false false EN-US X-NONE FA /* Style Definitions */ table.MsoNormalTable {mso-style-name:"Table Normal"; mso-tstyle-rowband-size:0; mso-tstyle-colband-size:0; mso-style-noshow:yes; mso-style-priority:99; mso-style-parent:""; mso-padding-alt:0cm 5.4pt 0cm 5.4pt; mso-para-margin-top:0cm; mso-para-margin-right:0cm; mso-para-margin-bottom:8.0pt; mso-para-margin-left:0cm; line-height:107%; mso-pagination:widow-orphan; font-size:11.0pt; font-family:"Calibri","sans-serif"; mso-ascii-font-family:Calibri; mso-ascii-theme-font:minor-latin; mso-hansi-font-family:Calibri; mso-hansi-theme-font:minor-latin;}
انتهای پیام
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.