محمد تقی امیدی ساکت روز یکشنبه در جمع خبرنگاران افزود: امسال هفته بسیج دانش آموزی با شعار «دانش آموز انقلابی، مدرسه انقلابی» از امروز آغاز و با حضور آحاد جامعه در راهپیمایی روز ملی مبارزه با استکبار جهانی خاتمه می یابد.
وی با بیان اینکه نیمی از 287 هزار دانش آموز استان همدان عضو بسیج هستند اظهار داشت: این استان در هشت سال دفاع مقدس، یک هزار و 76 شهید تقدیم انقلاب اسلامی کرده است.
امیدی ساکت عنوان کرد: در روز هشت آبان همزمان با عزاداری روز اربعین امام حسین (ع)، دانش آموزان بسیجی با برپایی دسته های عزاداری این ایام را گرامی می دارند.
وی با اشاره به اینکه همزمان با چهارمین روز این هفته مسابقات بین المللی لیگ علمی «پایا» برگزار می شود اضافه کرد: سال گذشته این مسابقات با حضور 11 کشور برگزار شد و یکی از سه تیم همدانی حاضر در این مسابقات رتبه سوم را کسب کرد.
رئیس سازمان بسیج دانش آموزی همدان گفت: این مسابقات ویژه دانش آموزان پایه های تحصیلی ششم ابتدایی تا دهم در رشته های علوم پایه، ریاضی، علوم تجربی، علوم انسانی، کامپیوتر، برنامه نویسی و لیگ پژوهشی برگزار می شود.
وی تاکید کرد: کنگره ملی همفکری آینده سازان نیز روز چهارشنبه هفته جاری برگزار می شود که 20 دانش آموز بسیجی استان به این کنگره اعزام می شوند.
امیدی ساکت با اشاره به اینکه روز پنجشنبه 10 آبان گلزار شهدای دانش آموز و معلم، عطرافشانی و غبارروبی می شود افزود: به مناسبت این هفته یادواره شهدای دانش آموز در سراسر استان برگزار می شود و همچنین دانش آموزان بسیجی با نماینده ولی فقیه در استان و ائمه جمعه دیدار می کنند.
وی ادامه داد: روز شنبه هفته آینده نیز برنامه پدافند غیر عامل در 6 شهرستان استان اجرا می شود.
رئیس سازمان بسیج دانش آموزی همدان گفت: روز 13 آبان همزمان با سالروز تسخیر لانه جاسوسی در حاشیه راهپیمایی این روز مسابقه نقاشی با موضوع «مرگ بر آمریکا» برگزار می شود.
امیدی ساکت تاکید کرد: امسال برنامه پیوند خانواده، مسجد و مدرسه به عنوان یک برنامه طولانی مدت، همزمان با سراسر کشور در قالب طرح شهید بهنام محمدی در همدان اجرا می شود.
گفتنی است، در سالنامه خورشیدی کشور هشت آبان همزمان با شهادت حسین فهمیده به عنوان روز دانش آموز نام گذاری شده است و هرسال از هفتم تا 13 آبان به عنوان هفته بسیج دانش آموزی برنامه های مختلفی در سراسر کشور اجرا می شود.
9904/2087
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.