به گزارش ایرنا، باب الله فتحی روز چهارشنبه در جلسه ستاد تنظیم بازار شهرستان ملایر اظهار داشت: تفاوت قیمت گوشت قرمز، سفید و میوه در ملایر نسبت به سایر نقاط استان متفاوت است که در این زمینه باید تیمی تشکیل و تمامی فرآیند تولید و فروش در بازار بررسی و پیگیری شود.
وی با بیان اینکه تعداد فروشگاه های عرضه گوشت مرغ در مقایسه با سایر نقاط بسیار بیشتر است، افزود: با توجه به اینکه بیشترین توزیع کننده مرغ را در ملایر داریم و حدود 80 درصد از گوشت مرغ نیز در خود شهرستان تولید و عرضه می شود، اما باز هم شاهد افزایش قیمت مرغ هستیم.
فرماندار ویژه ملایر با اشاره به کنترل قیمت مرغ در بازار ملایر تاکید کرد: قیمت سایر اقلام همچون میوه و تره بار نیز باید کنترل و قیمت ها روی کالا درج شود.
فتحی خواستار پیگیری نحوه توزیع و فروش سهمیه لاستیک در بازار و قول های داده شده در این زمینه شد و گفت: با عامل توزیع لاستیک در این شهرستان ارتباط گرفته شود تا شاهد آسیب بیشتر در این زمینه نباشیم.
وی همچنین تاکید کرد: میدان احشام در ملایر نیز در دستور کار قرار گیرد و با توجه به نیاز شهرستان، دستگاه های اجرایی مرتبط و یا بخش خصوصی در این رابطه ورود پیدا کنند.
معاون استاندار همدان با اشاره به فعالیت فروشگاه های بزرگ در سطح شهر بیان کرد: چنانچه سایر اصناف و کسبه تمایل داشته باشند می توانند در ایجاد فروشگاه و عرضه کالا با قیمت مناسب به شهروندان و جلوگیری از ضرر و زیان در این صنف اقدام کنند.
فتحی گفت: بنا نداریم کسی در بازار دچار ضرر و زیان شود، بلکه حق مردم باید ادا شود و با نظارت های بیشتر و مستمر جلوی افراد سودجو و فرصت طلب را بگیریم.

**48 واحد متخلف در ملایر جریمه شدند
رئیس اداره صنعت، معدن و تجارت ملایر نیز در این جلسه گفت: ماه گذشته 540 فقره بازرسی از واحدهای صنفی ملایر انجام شد که 48 واحد متخلف به ارزش حدود 900 میلیون ریال شناسایی و جریمه شدند.
داریوش صفاری با اشاره به بالا بودن قیمت میوه و تره بار در ملایر بیان کرد: تمهیدات لازم برای کاهش و کنترل قیمت میوه و تره بار در این شهرستان اندیشیده شده است.
وی خواستار افزایش قیمت نان شد و افزود: چند سالی است که نرخ جدید برای نان اعلام نشده و این امر نارضایتی هایی را در این صنف ایجاد کرده است.
صفاری با بیان اینکه برخی جایگاه های سوخت نازل های خود را غیر فعال کرده اند، خواستار رسیدگی به این مشکل و همچنین جلوگیری از بروز ضرر و زیان به صنف خوارو بار با حدود یکهزارو 700 عضو به دنبال افزایش تعداد فروشگاه های بزرگ در سطح شهر شد.
وی ادامه داد: با نظارت هایی که در سطح شهر صورت گرفته، کم فروشی و تخلف بویژه در عرضه گوشت مرغ به صفر رسیده است.
رئیس اداره صنعت، معدن و تجارت ملایر به وجود برخی مشکلات در عرضه گوشت قرمز همچون بالا بودن هزینه های جانبی کشتار و درج شناسه تقلبی روی لاشه گوشت اشاره کرد و گفت: این شناسه در جایی دیگر چاپ و در مغازه عوض می شود که باید این موضوع به صوری جدی پیگیری و با آن برخورد شود.
صفاری همچنین با اشاره به تردد زائران اربعین حسینی از این شهرستان، از شبکه دامپزشکی و شبکه بهداشت و درمان ملایر درخواست کرد: نظارت و کنترل بر دکه های ورودی شهر از نظر بهداشتی را افزایش دهند.

**رسیدگی به 95 پرونده قاچاق در ملایر
رئیس اداره تعزیرات حکومتی ملایر نیز در این جلسه بیان کرد: از ابتدای امسال تاکنون 98 پرونده قاچاق به سیستم تعزیرات حکومتی این شهرستان وارد شد.
بهزاد کاکاوندی افزود: از این تعداد 95 فقره پرونده قاچاق رسیدگی و مختومه شد که محکومیت ریالی حدود 9 میلیارد و 780 میلیون ریال به دنبال داشت.
وی گفت: در این مدت یکهزار و 303 فقره پرونده مربوط به کالا و خدمات بهداشتی نیز داشتیم که از این تعداد یکهزار و 289 فقره به ارزش پنج میلیارد و 100 میلیون ریال مختومه شد.
به گزارش ایرنا، روزانه بین 15 تا 20 تن گوشت مرغ و حدود 2.5 تن گوشت قرمز در سطح شهرستان ملایر توزیع می شود.
این شهرستان دارای 2 کشتارگاه طیور و یک کشتارگاه دام است.
7528/2090
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.