بازار مرغ چند وقتی است داغ شده و قیمت ها سیر صعودی پیدا کرده، به گونه ای که فعالان عرضه این کالا میگویند هر هفته قیمت آن 100 تا 200 تومان گران می شود و دلیل آن صادرات مرغ به کشورهای همسایه از جمله قطر است.
این در حالی است که مدیر تنظیم بازار محصولات کشاورزی فارس این ادعا را رد کرده و می گوید مردم فارس هر ماه 9 هزار تن مرغ می خورند. این در حالی است که آمار صادراتی ما از این کالا نهایتا ماهانه 50 هزار تن است. یعنی از مصرف دو روز مردم استان هم کمتر است.
هدایت ا... رحیمی در گفت و گو با خبرنگار سرویس اقتصادی «خبرجنوب» اظهار داشت: دلیل افزایش قیمت مرغ، عدم جوجه ریزی در استان های همجوار به دلیل گرمای شدید هوا است و همین امر باعث شده تا بخشی از مرغ های تولیدی فارس به استان های همسایه برود و واضح است در چنین شرایطی قیمت ها افزایش پیدا می کند.
وی بااشاره به قیمت مرغ در سطح بازار شیراز گفت: میانگین قیمت در شیراز بر اساس نرخ گیری از 12 نقطه این شهر 8 هزار تومان است و کمترین قیمت 7700 تومان و بالاترین 8300 تومان در نقاط مختلف شیراز است.
رحیمی بیان داشت: این در حالی است که میانگین قیمت در سایر استان ها حداقل 8300 تومان است و فارس کمترین میانگین
قیمتی را دارد.
مدیر تنظیم بازار محصولات سازمان جهاد کشاورزی فارس بااشاره به سیاستهای این سازمان برای جلوگیری از افزایش بی رویه قیمت مرغ در فارس گفت: قیمت مرغ در حال حاضر بهترین قیمت است که هم به سود مصرف کننده و هم به سود تولیدکننده است و برای تثبیت این قیمت سیاست هایی اعمال شده که از جمله آن توزیع روزانه 200 تا 300 تن مرغ منجمد به قیمت 5650 تا 5700 تومان برای مصرف کننده است و البته در صورت کشش بازار آمادگی توزیع بیشتر از این میزان وجود دارد.
مدیر تنظیم بازار محصولات سازمان جهاد کشاورزی فارس در خصوص روند افزایش قیمت مرغ در فارس گفت: نسبت به یک ماه گذشته قیمت مرغ 300 تا 400 تومان افزایش یافته و این افزایش قیمت نسبت به هفته قبل 100 تومان می باشد که با سیاست های در حال اجرا بعید می دانم دیگر قیمت مرغ افزایش پیدا کند.
وی از دیگر سیاست های در پیش گرفته شده در این زمینه را افزایش جوجه ریزی دانست و گفت: تا چندی پیش در هر دوره 5 تا 5/5 میلیون قطعه جوجه ریزی انجام می شد که در دوره های فعلی برای تنظیم بازار و تامین بخشی از نیاز بازار استان های جنوبی این میزان به 6 تا 5/6 میلیون قطعه جوجه ریزی افزایش یافت.
مدیر تنظیم بازار محصولات سازمان جهاد کشاورزی فارس در خصوص قیمت پیاز نیز گفت: میانگین قیمت پیاز که هم اکنون 4 هزار تومان است با ورود پیازهای تولید اصفهان و تبریز روند کاهشی پیدا کرده است.
وی درخصوص وجود پیازهای هندی در بازار نیز گفت: تمامی پیازهای هندی موجود در بازار قاچاق است و هیچ مجوزی برای ورود قانونی این محصول صادر نشده است.
رحیمی تاکید کرد: البته میزان پیاز هندی موجود در بازار سیاه اندک است و میزان چشمگیری نیست.

 

46

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

  • کدخبر: 713299
  • منبع: khabaronline.ir
  • نسخه چاپی
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.