سعید فرجی روز چهارشنبه در دومین همایش شرکای کاری و تقدیر از موسسه های برتر طرف قرارداد بیان کرد: 15 درصد مابقی بیمه شدگان نیز هر چند هزینه بیمه پرداخت می کنند اما بخشی از آن در قالب یارانه از طریق دولت تامین می شود.
وی بیان کرد: یکی از اولویت های حوزه سلامت با توجه به محدودیت مالی، استفاده بهینه از منابع محدود با رویکرد حفظ و ارتقای سلامت بود.
مدیرکل بیمه سلامت همدان یادآوری کرد: جمعیت زیر پوشش بیمه به 100 درصد نرسیده بود و بخشی از جمعیت بدون پوشش بیمه از خدمات سلامت بی بهره بودند.
فرجی خاطرنشان کرد: دولت تدبیر و امید توجه ویژه به حوزه سلامت داشت و از 15 اردیبهشت سال 93 طرح تحول سلامت کلید خورد.
وی افزود: با آغاز نام نویسی از افراد بدون پوشش بیمه درصد بالایی از مردم این استان زیر پوشش قرار گرفتند که با رفع همپوشانی هم اینک این آمار یک میلیون و 2 هزار و 22 بیمه شده است.
مدیرکل بیمه سلامت همدان افزود: 126 هزار و 781 نفر در صندوق کارکنان دولت،  58 هزار و 146 تن از سایر اقشار ، 626 هزار و 588 تن از روستاییان ، 183 هزار و 699 همگانی و هفت هزار و 6 تن در صندوق ایرانیان زیر پوشش بیمه سلامت هستند.
فرجی با بیان اینکه 58 درصد جمعیت همدان زیر پوشش بیمه سلامت هستند گفت: سهم روستاییان از بیمه سلامت 100 درصد است بنابراین این طیف ملزم به رعایت سیستم ارجاع شدند.
وی آمار بیمه شدگان دارای بیماری خاص شامل بیماران ام اس، تالاسمی، دیالیز، پیوند کلیه و هموفیلی را یک هزار و 499 تن دانست که ماهانه برای هر یک از آنها حدود 10 میلیون ریال هزینه می شود.
مدیرکل بیمه سلامت همدان بیان کرد: 90 درصد مراکز ارایه خدمات پزشکی همدان طرف قرارداد بیمه سلامت که شامل بخش هایی نظیر دندانپزشکی، پرتوپزشکی، داروخانه، پزشک عمومی، پزشک متخصص،  20 بیمارستان، 251 داروخانه،  44 آزمایشگاه و 19 درمانگاه خصوصی و خیریه است.
فرجی اظهار داشت: برای تامین مالی و نظارت بر نحوه ارایه خدمات سطح یک توسط 137 تیم سلامت استان اقداماتی صورت گرفته است همچنین 778 مرکز طرف قرارداد با بیمه سلامت استان شامل پزشکان متخصص، پزشکان عمومی، دندانپزشک های مستقر در مراکز دولتی و غیر دولتی خدمات سطح 2 و سه به مردم ارایه می دهند.
7526/2087
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.