سید یدالله حسینی روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: سال گذشته نیز حدود 15 هزار نفر در این راستا که از خدمات پایه‌ای 2 یا چند شرکت بیمه‌ای استفاده می‌کردند شناسایی و ساماندهی شدند.
وی تصریح کرد که سازمان بیمه سلامت برای رفع این چالش در حوزه بیمه‌ای اقدام به ایجاد پایگاه اطلاعات بیمه شدگان درمان در سطح کشور کرده و تمامی سازمان‌های بیمه گر مکلف هستند اطلاعات بیمه‌ای خود را وارد این سامانه کنند.
حسینی تاکید کرد که سازمان بیمه سلامت نیز اطلاعات این پایگاه را به سازمان تأمین اجتماعی ارائه می‌دهد و چنانچه موارد مشترک و هم پوشانی بیمه‌ای وجود داشته باشد نسبت به مسدودسازی و رفع هم پوشانی اقدام خواهد شد.
مدیرکل بیمه سلامت کهگیلویه و بویراحمد گفت: این نهاد 100 درصد سرانه درمانی بیمه شدگان در سطح یک و حدود 70 درصد بیمه شدگان در سطح 2 را پرداخت می‌کند.
حسینی یادآور شد: 519 هزار نفر از مردم این استان معادل 70 درصد از جمعیت زیرپوشش خدمات بیمه سلامت هستند.
وی اظهار داشت: 343 هزار روستایی، 95 هزار نفر از کارکنان دولت، 48 هزار تن بیمه همگانی و 33 هزار نفر از سایر اقشار از خدمات بیمه سلامت بهره‌مند هستند.
وی بیان کرد: 385 موسسه و 63 مرکز روستایی طرف قرارداد بیمه سلامت در کهگیلویه و بویراحمد هستند.
حسینی گفت که بیش از 85 درصد خدمات عمومی و درمانی بیمه شدگان روستایی در سطح یک قابل ارائه است.
وی یادآور شد: سازمان بیمه سلامت با چهار کارکرد و رویکرد مهم از جمله حفاظت مالی از بیمه شدگان، پوشش بیمه همگانی، بهره‌مندی عادلانه از خدمات و اطمینان از تضمین کمیت و کیفیت خدمات ایفای نقش می‌کند.
حسینی ادامه داد که ارائه خدمات اولیه و درمانی سطح یک در قالب نظام ارجاع و پزشک خانواده و در سطح مراکز و خانه‌های بهداشتی انجام می‌شود و سطح 2 خدمات نیز پس از ارجاع بیمار توسط پزشک عمومی به پزشک متخصص و یا بیمارستان‌ها و سایر موسسه‌های درمانی است.
حسینی گفت: بر اساس برآورد انجام شده در هر ماه افزون بر 90 میلیارد ریال میزان هزینه درمان بیمه شدگان در خدمات درمانی سطح یک می‌شود.
وی با اشاره به هزینه درمان و تأمین داروهای مورد نیاز برای 840 بیمار خاص زیرپوشش بیمه سلامت کهگیلویه و بویراحمد گفت: ماهانه افزون بر 6 میلیارد ریال هزینه درمان هر بیمار خاص است.
3016/6110
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.