به گزارش ایرنا، محمد کاظمی روز چهارشنبه در نشست بررسی مشکلات طرح هادی و بهسازی روستاهای شهرستان ملایر بیان کرد: امروز بهسازی روستایی یکی از مطالبه های جدی روستاییان است که باید اعتبار بیشتری برای آن پیش بینی شود.
وی با تقدیر از تلاش ها و خدمات بنیاد مسکن انقلاب اسلامی افزود: بازنگری در طرح هادی روستاها با توجه به تغییر اولویت ها و مقتضیات دولت و کشور امری مهم در شرایط کنونی است و غفلت از آن، بسترساز هدر رفت منابع و اعتبارات است.
نائب رئیس کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس دهم با اشاره به انجام مرحله زیرسازی برای اجرای بهسازی محورها و معابر روستایی افزود: کمبود قیر و آسفالت مانعی اصلی برای اتمام طرح های بهسازی روستایی است.
وی همچنین توسعه روستایی را پشتوانه توسعه کشور دانست و گفت: به طور قطع همراهی و هماهنگی تمامی بخش ها در رسیدن به این هدف مهم و اثرگذار است.
کاظمی همچنین بر لزوم تسریع در بازنگری طرح های هادی روستایی تاکید کرد و آن را راهکاری مهم برای جلوگیری از مهاجرت روستاییان به شهرها برشمرد.
در این نشست که با حضور محمدرضا شاملو معاون عمران روستایی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی برگزار شد، با موافقت وی 35 میلیارد ریال برای طرح های هادی و بهسازی روستاهای ملایر اختصاص یافت.
همچنین سه طرح بهسازی روستایی در روستاهای ازناو، کهریزناظم و ازناوله با اعتبار هشت میلیارد و 600 میلیون ریال مورد بهره برداری قرار گرفت.
به گزارش ایرنا، تاکنون طرح هادی در بیش از 47 درصد از روستاهای شهرستان ملایر اجرا شده است.
ملایر دارای 208 روستای دارای سکنه است که بیش از 70 درصد از جمعیت روستایی این شهرستان از طرح هادی و بهسازی روستایی برخوردار هستند.
7528
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.