ملک سالاری روز چهارشنبه در حاشیه نشست بررسی مشکلات صدور سندهای ملکی دلگان به خبرنگار ایرنا اظهار داشت: مقاوم سازی مسکن روستایی سیستان و بلوچستان یکی از اولویت های مهم بنیاد مسکن انقلاب این استان است.
وی بیان کرد: سالانه 200 هزار واحد مسکونی روستایی در کشور بهسازی و مقاوم سازی می شود که سیستان و بلوچستان در بین سایر استانها سهمیه نخست را دارد.
مدیر کل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی سیستان و بلوچستان گفت: با توجه به پایلوت بودن دلگان سهمیه این شهرستان در بحث مقاوم سازی و بهسازی مسکن باز گذاشته شده است و به هر تعداد افرادی که تمایل به بهسازی مسکن خود دارند تسهیلات کم بهره بانکی در اختیارشان قرار داده می شود.
وی افزود: میزان این تسهیلات امسال 250 میلیون ریال و با کارمزد پنج درصد است.
سالاری همچنین از کمک بلاعوض 80 میلیون ریالی به واحدهای نیمه تمام طرح ویژه بهسازی که در سنوات گذشته در دلگان ساخته شدند خبر داد.
فرماندار دلگان نیز در این نشست گفت: معمای علت توفیق نداشتن در صدور سند املاک مردم و تعیین تکلیف سندهای این شهرستان در سالهای متمادی که اکنون به مطالبه مردمی تبدیل شده را باید در کم‌ کاری، کوتاهی و بی توجهی دستگاههای دست اندر کار در این رابطه جستجو کرد.
مجتبی شجاعی افزود: تاخیر در صدور اسناد مالکیت مردم تخلف و کم کاری دستگاههای متولی است که این امر خود عامل بسیاری از اختلافات ملکی در دلگان شده است.
7314**3213
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.