افشین محمدی روز یکشنبه در گفت و گو با ایرنا بیان کرد: 68 درصد از اهدا کنندگان خون در نیمه نخست سال جاری اهدا کنندگان مستمر هستند که 2 نوبت در سال برای اهدای خون مراجعه می کنند.
وی افزایش درصد اهدا کنندگان مستمر را ناشی از تعامل مطلوب و پیوسته این مرکز با اهدا کنندگان، ارسال پیامک و یادآوری زمان اهدای خون عنوان کرد.
مدیرکل انتقال خون همدان اضافه کرد: 26 هزار و 862 نفر از ابتدای سالجاری تا پایان شهریور برای اهدای خون مراجعه کردند اما حدود هشت هزار تن از اهدا کنندگان طبق نظر پزشک شرایط اهدا را نداشتند.
محمدی اظهار داشت: میزان اهدای خون در نیمه نخست امسال پنج درصد افزایش داشته هر چند برای انتقال خون افزایش این آمار مدنظر نیست.
وی توضیح داد: میزان خون گیری در این مرکز بستگی به میزان نیاز بیمارستان های استان دارد و همکاری و هماهنگی در این زمینه وجود دارد.
مدیرکل انتقال خون همدان گفت: بانوان سه درصد از اهدا کنندگان خون در همدان را تشکیل می دهند که سهم بسیار ناچیز در این حرکت نوع دوستانه است.
محمدی اضافه کرد: باور غلط بروز مشکل در صورت اهدای خون، ترس و تغذیه نامناسب بانوان و تاثیر آن در ضعف بدنی آنها را می توان از عوامل بی رغبتی بانوان به اهدای خون برشمرد.
همدانی ها سال گذشته 34 هزار و 873 واحد خون اهدا کردند که 66 درصد آن متعلق به اهدا کنندگان مستمر بود.
7526/2090
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.