به گزارش ایرنا سومین دوره بازی های پاراآسیایی در 18 رشته برگزار می شود که از این تعداد حضور ورزشکاران ایران در 12 رشته قطعی شده است.
در این دوره از مسابقات کاروان کشورمان با 210 ورزشکار اعزام می شود که سهم استان همدان چهار ورزشکار است که در رشته های شنا، والیبال و دوومیدانی رقابت می کنند.
مسئولان اجرایی ورزش کشور برای هر 12 رشته اعزامی به این رقابت ها شانس مدال پیش بینی کرده اند و در این بین نیز همدانی ها از تجربه و توان لازم برای مدال آوری برخوردارند.

** سهم همدان با چهار شکارچی مدال
حمید اسلامی و وحید علی نجیمی در رشته دو ومیدانی، زهرا نجاتی عارف در والیبال و علیرضا جلیلی در رشته شنا ورزشکاران همدانی اعزامی به بازی های پاراآسیایی خواهند بود.
در این بین حمید اسلامی در دو ومیدانی بیش از سایرین افتخارآفرین بوده است.
البته هر چهار ورزشکار اعزامی همدان در میادین مختلف بین المللی به مدال دست یافته اند و برای حضور در این مسابقات نیز از تجربه کافی برخوردار هستند.
معاون اداره ورزش و جوانان همدان در این باره گفت: تمامی ورزشکاران پاراآسیایی همدان شانس اصلی در کسب مدال هستند.
عباس قهرمانی افزود: هر چهار ورزشکاران پاراآسیایی همدان از سوابق ارزنده در کسب مدال های مختلف بین المللی برخوردار هستند و تجربه آنها به کسب مدال های خوش رنگ بازی های پاراآسیایی کمک شایانی خواهد کرد.
وی اضافه کرد: استان همدان امسال به نسبت دوره گذشته در بازی های آسیایی و پاراآسیایی از رشد قابل توجهی در کسب سهمیه برخوردار است.

** برای کسب مدال لحظه شماری می کنم
ملی پوشان همدانی اعزامی به پاراآسیایی اندونزی برای کسب مدال در این دوره از مسابقات آمادگی مطلوبی دارند.
زهرا نجاتی عارف ملی پوش همدانی والیبال نشسته بانوان کشور در این باره می گوید: برای کسب مدال در بازی های پاراآسیایی 2018 اندونزی و نیز کسب سهمیه پاراالمپیک توکیو لحظه شماری می کنم.
وی افزود: از آنجا که مدعیان والیبال نشسته جهان از آسیا هستند کار سختی در بازی های پاراآسیایی جاکارتا داریم و رسیدن به مدال در این بازی ها برای ما بسیار مهم است.
وی بیان کرد: تیم کشورمان را ترکیبی از بازیکنان جوانان و باتجربه تشکیل داده اند و امید زیادی برای کسب مقام در این دوره از رقابت ها داریم.
نجاتی عارف با اشاره به حمایت های همه جانبه فدراسیون جانبازان و معلولان از والیبال نشسته بانوان گفت: تاکنون اردوهای متمرکز و خوبی را پشت سر گذاشته ایم و انگیزه کادر فنی و ملی پوشان برای کسب نتایج مطلوب در بازی های پاراآسیایی مهمترین ویژگی تیم است.
این ملی پوش همدانی یادآور شد: خوشحالم که همدان در ترکیب تیم ملی والیبال نشسته کشورمان، اعزامی به بازی های پاراآسیایی نماینده دارد و امیدوارم در این مسابقات به مدال برسم.
نجاتی عارف افزود: چین حریف اصلی ما در بازی های جاکارتا است ضمن اینکه کشورهایی نظیر ژاپن هم جزو قدرت های آسیایی محسوب می شوند.
وی اضافه کرد: هدف اصلی ما در این بازی ها کسب سهمیه پارالمپیک 2020 توکیو است و از آنجا که 2 تیم سهمیه کسب می کنند، می خواهیم جزو این 2 تیم باشیم.

** دو ومیدانی بیشترین سهمیه دار پاراآسیایی
رشته دو ومیدانی بیشترین سهمیه را در بین ورزشکاران همدانی اعزامی به رقابت های پاراآسیایی را دارد.
حمید اسلامی و وحید علی نجیمی 2 دونده همدانی اعزامی به این مسابقات هستند.
البته مهدی موسوی به عنوان مربی تیم ملی دو ومیدانی نابینایان و کم بینایان و نیز حسین صالحی منش به عنوان همراه دونده حمید اسلامی ملی پوش نابینایان کشورمان به اندونزی اعزام می شوند.
در این بین اسلامی در دوره قبلی بازی های آسیایی نیز حضور داشت.
در ماده 400 متر کلاس 12 وحید علی نجیمی و در ماده 1500 متر کلاس 11 حمید اسلامی شانس اصلی کسب مدال طلا هستند.

** امید مسئولان، مدال آوری ورزشکاران
مدیرکل ورزش و جوانان همدان معتقد است؛ تمامی ملی پوشان این استان حاضر در بازی های پاراآسیایی شانس کسب مدال را دارند.
رسول منعم در این باره گفت: استان همدان در این دوره از مسابقات در رشته های والیبال، شنا و دو ومیدانی سهمیه دارد و جزو استان های پرتعداد به لحاظ ورزشکار دراین پیکارها هستیم.
وی اضافه کرد: تمامی ملی پوشان اعزامی به این رویداد مهم آسیایی از تجربه بالا برخوردار هستند و حضورشان در مسابقات مختلف و متعدد بین المللی سبب شده تا خیال ما از کسب مدال در این تورنمنت نیز آسوده باشد.
منعم بیان کرد: بدون تردید بخشی از موفقیت ورزش استان در میادین بین المللی مرهون تلاش و افتخارآفرینی ورزشکاران نابینا، معلول، جانباز، ناشنوا و بیماران خاص است و اکنون در 2 بخش معلولان و جانبازان و نیز نابینایان و کم بینایان دارای نماینده در بازی های پاراآسیایی 2018 اندونزی هستیم.
وی با بیان اینکه در ماه های اخیر حمایت های همه جانبه از ورزشکاران مستعد حضور در پاراآسیایی انجام شده است گفت: اکنون انتظار کسب خوش رنگ ترین مدال ها را از این ورزشکاران داریم.
منعم یادآور شد: برای مدال آوران این دوره از رقابت ها پاداش نقدی مناسب در نظر گرفته شده است که در آیین باشکوهی به آنان اهدا می شود.
7520/2087
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.