به گزارش ایرنا ماه مهر یادآور ترانه های خواندنی «باز آمد بوی ماه مهر بوی ماه مدرسه» دلتنگی ها و گریه های کودکانه، کیف و کفش نو و نوشت افزارهای رنگارنگی است که دانش آموزان سر کلاس درس به همکلاسی های خود نشان می دهند.
ورود به فصل پاییز برای همه بزرگترها تداعی کننده لحظات خوش مدرسه و با همکلاسی ها بودن، خوردن لقمه های نون و پنیر و گردو و بازی در زنگ تفریح و دویدن در راهرو مدرسه است.
آری فصل زیبای پاییز پایان خواب های طولانی مدت برای دانش آموزان، فصل یادگیری و رفتن و پیوستن به صف دیگر نوآموزان در مدرسه است.
امروز شهر حال و هوای خاصی داشت، دیدن دانش آموزان با لباس های فرم و کیف و کفش های رنگارنگ حس خوشایندی به والدین می داد انگار امروز همه چیز رنگ و بوی دیگری داشت بوی اسپند در فضای حیاط مدرسه پیچیده بود بابای مدرسه با روی خوش به استقبال دانش آموزان آمده بود و به تک تک آنها خوش آمد گویی می گفت.
آری با وجود این نوگلان، زندگی جریان دارد و فصلی نو برای آموختن بهتر آغاز شده است.
همزمان با سراسر کشور در همدان نیز 265 هزار دانش آموز در مدارس دولتی و 22 هزار دانش آموز در مدارس غیر دولتی نام نویسی کرده و در مجموع 287هزار دانش آموز امروز /یکشنبه/ اول مهر ماه، سال تحصیلی 98-97 را آغاز کردند.
مدیرکل آموزش و پرورش همدان در این باره گفت: 157 هزار دانش آموز در مقطع ابتدایی امسال سال تحصیلی جدید را آغاز کردند که 29 هزار تن از آنها نوآموزانی هستند که به تازگی وارد مدرسه شدند.
محمد پورداوود از اجرای برنامه «بوم» در مدارس همدان خبر داد و افزود: در این طرح دانش آموزان 2 ساعت در هفته در اختیار خود هستند و طبق برنامه خلاقیت خود را شکوفا می کنند.
وی تحصیل در آموزش و پرورش را طبق قانون رایگان دانست و گفت: به جز هزینه بیمه، کتاب و لباس فرم هیچگونه وجه دیگری از دانش آموزان دریافت نمی شود و والدین در صورت مشاهده دریافت وجه اضافه، موضوع را به مدیریت آموزش و پرورش گزارش دهند.
وی با بیان اینکه خیران آموزشی امسال کمک شایانی به تحصیل دانش آموزان داشته اند تاکید کرد: کمک به مدرسه به طور کامل اختیاری است که خانواده ها و خیران کمک هایی را برای ایجاد فضای آموزشی بهتر برای تحصیل فرزندان خود داشته اند.
وی اظهار داشت: 8.5 درصد دانش آموزان استان در مدارس غیردولتی تحصیل می کنند که باید تا پایان برنامه ششم توسعه این رقم باید به 15 درصد افزایش یابد.
گفتنی است؛ سال گذشته 280 هزار دانش آموز در مدارس استان تحصیل کردند که این تعداد امسال به 287 هزار دانش آموز افزایش یافته است.
7526/2087
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.