مهدی صفی خانی روز شنبه در گفت و گو با ایرنا بیان کرد: سرشماری وحوش با حضور تیم هایی متشکل از محیط بانان بومی منطقه، سمن ها و فعالان زیست محیطی صورت گرفت.
وی اضافه کرد: این سرشماری در مناطق ملوسان نهاوند، نشر همدان، خانگرمز تویسرکان، لشگردر و گلپرآباد ملایر و آلمابلاغ اسدآباد انجام شد.
معاون فنی اداره کل حفاظت از محیط زیست همدان افزود: این سرشماری با هدف رصد گونه های شاخص استان شامل کل و بز و قوچ و میش صورت گرفت اما در حاشیه آن دیگر گونه ها نیز پایش شدند.
صفی خانی افزایش 13 درصدی وحوش در مناطق حفاظت شده همدان را نشات گرفته از کاهش شکار و صید بی رویه، افزایش حفاظت و حراست محیط بانان، فراهم بودن امنیت و در نهایت غذا و آب مورد نیاز برای زیست حیوانات دانست.
وی ادامه داد: گونه های جانوری به ویژه علف خواران وابستگی شدید به شرایط اقلیمی و طبیعی منطقه دارند و در صورت احساس ناامنی بلافاصله منطقه را ترک می کنند.
همدان دارای 6 منطقه حفاظت شده و 11منطقه شکار ممنوع است؛ همچنین طبق مطالعات صورت گرفته در سه دهه اخیر، 40 گونه پستاندار، 181گونه پرنده، 43 گونه خزنده، 39 گونه ماهی و چهارگونه 2 زیست در این استان شناسایی شده است.
7526/2087
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.