به گزارش روز سه شنبه روابط عمومی حفاظت محیط زیست استان همدان عادل عربی گفت: یکی از سنت های پسندیده مذهبی در ایام محرم، اطعام نیازمندان و پذیرایی ازعزاداران حسینی است.
وی افزود: اما در این آیین ها به دلیل استفاده از ظروف یک بار مصرف پلاستیکی و تجمع زباله، آسیب های جدی به محیط زیست وارد می شود.
مدیرکل حفاظت محیط زیست همدان به شهروندان و عزاداران توصیه کرد: علاوه بر استفاده از ظروف یکبار مصرف گیاهی و کاغذی نسبت به جمع آوری و مدیریت پسماندهای تولیدی توجه ویژه داشته باشند.
عربی اظهار داشت: هر ساله با فرا رسیدن ایام محرم و صفر، حجم زیادی از نذورات در ظروف یکبار مصرف پلاستیکی در مساجد، هیات ها و تکایای مذهبی در سطح استان توزیع می‌شوند.
وی ادامه داد: با توجه به اینکه تماس این ظروف با غذای گرم‌ و چرب، خاصیت اسیدی ایجاد کرده و مواد بسیار خطرناکی تولید می کند بنابراین از شهروندان درخواست می شود از ظروف چند بار مصرف یا یکبار مصرف با منشا گیاهی و فلزی استفاده کنند.
عربی بیان کرد: همچنین می طلبد شهروندان در توزیع چای، شیر داغ و یا هر نوع نوشیدنی دیگر از لیوان های یکبار مصرف با پایه گیاهی بهداشتی استفاده کنند.
وی خاطر نشان کرد: ضرورت دارد تا پس از توزیع و مصرف نذورات،هیات ها، مساجد، تکایا با همکاری عموم شهروندان فهیم نسبت به جمع آوری ظروف استفاده شده اقدام کنند.
مدیرکل حفاظت محیط زیست همدان گفت: در آموزه‌های اسلامی بر حفظ و نگهداری از نعمت‌های الهی نظیر آب، خاک و درختان تاکید شده پس فعالیت‌های ما نباید آسیبی به طبیعت وارد کند.
عربی ادامه داد: همچنین در دین مبین اسلام به حفظ پاکیزگی و نظافت بسیار تاکید شده و اسراف و حیف و میل نکوهیده شده است.
7526/2087
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.