حجت السلام علی دشتکی روز دوشنبه در گفت و گو با ایرنا اظهار داشت: از این تعداد بیش از یکهزار و 700 نفر مداح و یکهزار و 700 تن مبلغ فرهنگی هستند که به بیش از 2 هزار منطقه شهری و روستایی استان اعزام می شوند.
وی بابیان اینکه 300 تن از این مبلغان را بانوان تشکیل می دهند، اضافه کرد: با آغاز ماه محرم بیش از 270 مبلغ فرهنگی نیز از قم به همدان اعزام می شوند.
دشتکی عنوان کرد: بیش از 2 هزار هیات مذهبی با مشارکت مردم در استان همدان مراسم عزاداری ایام محرم را برپا می کنند.
وی با اشاره به برگزاری همایش های آموزشی در این ایام ادامه داد: 30 همایش توجیهی با سخنرانی اساتید برجسته و با حضور مبلغ ها، مداحان، مسئولان هیات های مذهبی و مسئولان اجرایی مراسم ها برگزار شده است.
مدیرکل تبلیغات اسلامی استان همدان گفت: در ایام محرم امسال یک رویکرد تبلیغی با عنوان «شور و شعور حسینی» و با محوریت تبلیغ ایثار، ولایت مداری و ظلت ناپذیری به عنوان اولویت در نظر گرفته شده است.
وی عنوان کرد: بسته های محتوایی با موضوع ولایت پذیری، ترویج زندگی اسلامی با محوریت قرآن و عترت، تبیین شعار سال، تبیین امر به معروف و نهی از منکر، تحلیل عزاداری، نقش عاشورای حسینی در انسان سازی و تعیین اولویت ها و رهاورد های انقلاب اسلامی در این 40 سال در بین مبلغ ها توزیع شده است.
گفتنی است، بیش از 2 هزار و 200 هیات شناسنامه دار در استان همدان فعالیت می کنند.
9904/2090
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.