علیرضا حسن پور روز یکشنبه در جمع خبرنگاران افزود: 20 مورد از این انبارها با گزارش های مردمی کشف و کالاهای آنها ضبط شد که این امر بیانگر نقش مردم در یاری رساندن به نهادهایب نظارتی در کنترل بازار و برخورد با متخلفان است.
وی اضافه کرد: تعزیرات حکومتی از ابتدای مرداد امسال در برخورد با تخلف هایی نظیر احتکار کالا، عرضه خارج از شبکه، اعلام نکردن موجودی انبار، اختفا و امتناع از عرضه کالا ورود جدی داشته است.
حسن پور بیان کرد: از ابتدای مرداد امسال تاکنون 116 پرونده تخلف به ارزش بیش از 70 میلیارد ریال تشکیل شد که 51 مورد مربوط به عرضه خارج از شبکه، 24 پرونده مربوط به احتکار کالا، 34 پرونده اعلام نکردن موجودی و هفت مورد اختفا و امتناع از توزیع کالا بود.
مدیرکل تعزیرات حکومتی همدان ادامه داد: تاکنون برای 16 پرونده از 24 پرونده احتکار کالا، حکم صادر شده و بخشی از پرونده ها در مرحله تحقیقات است.
وی با بیان اینکه بیشتر انبارهای کشف شده در حواشی شهر هستند، اظهار داشت: متولیان انبارهایی که اطلاعات آنها در سامانه «صمت» ثبت شده جزو متخلفان نیستند.
مدیرکل تعزیرات حکومتی همدان ادامه داد: بیشترین کالا های کشف شده از انبارها شامل حبوبات، برنج، سبوس، گندم، شکر، کود شیمیایی، روغن خوراکی، روغن موتور و لوازم خانگی است.
حسن پور اضافه کرد: کالاهای کشف شده در برخی شهرستان ها نظیر برنج، روغن و پودر شوینده در نهاوند، شکر در تویسرکان و روغن در رزن توزیع شد.
وی اضافه کرد: همچنین پنج هزار و 700 قوطی روغن، برنج، شکر، 90 تن حبوبات و دیگر اقلام مصرفی به ارزش 30 میلیارد ریال به زودی با قیمت مصوب در مرکز استان توزیع می شود.
مدیرکل تعزیرات حکومتی همدان مهمترین پرونده های مربوط به احتکار کالا را متعلق به کشف انبار لوازم خانگی، 360 تن سبوس، روغن موتور و روغن خوارکی برشمرد.
حسن پور گفت: یک انبار حاوی 50 میلیارد ریال روغن موتور در ملایر کشف شد که با توجه به اهمیت پرونده، رسیدگی به این موضوع به دادگستری این شهرستان محول شد.
وی بیان کرد: امسال 150 عطاری و چند آرایشگاه زنانه نیز به علت دخالت در امور پزشکی پلمب شدند با این وجود کمترین تخلف در حوزه پزشکی تشکیل شده است.
سه هزار و 477 پرونده تخلف پنج ماهه امسال در 15 شعبه این اداره کل بررسی و مختومه شده است.
7526/2090
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.