به گزارش ایرنا، با نزدیک شدن به مهرماه خانواده ها ترجیح می دهند پیش از آغاز سال تحصیلی جدید به مسافرت بروند و در این واپسین روزهای تابستان آب و هوای همدان هر گردشگری را به سمت خود می کشد. زمانی که آفتاب سوزان در برخی از شهر های کشور پر پروانه را می سوزاند، اینجا در همدان، خنکای هوا، کولرها را خاموش می کند و گویا دیار هگمتانه در شهریور بوی پاییز می دهد.
هرچه به روزهای پایانی تابستان نزدیکتر می شویم حجم تعداد مسافران در این شهر بیشتر می شود و پیش از هرچیز این حجم از مسافر به دنبال اسکان و اقامت هستند.
به طور حتم وقتی تصمیم به مسافرت گرفته می شود، تعیین مکان اسکان در مقصد گردشگری جزء اولین اولویت هاست. یکی به دنبال بهترین هتل، یکی به دنبال ارزانترین مکان و دیگری نیز به دنبال کمپینگ در دل طبیعت است.
گاهی نیز مسافران با برپایی چادر چند نفره مسافرتی، مقرون به صرفه ترین روش را برای اقامت انتخاب می کنند.
مکان برپایی چادر نیز بسیار مهم است و باید از لحاط امنیت، آرامش، دسترسی به سرویس بهداشتی، دسترسی به فروشگاه ها و بسیاری از موارد دیگر دارای شرایط لازم باشد.
اما در همدان مواقع بسیاری مشاهده شده که مسافران در کنار خیابان و یا در وسط بلوار چادر مسافرتی برپا کرده و شب را در این مکان گذرانده اند. این کار در کنار اینکه باعث سلب آسایش خود مسافران می شود از طرفی جلوه ای ناخوشایند برای شهر ایجاد می کند و از سویی دیگر خطرات حوادث رانندگی جان مسافران را تهدید می کند.
حال همدان به عنوان پایتخت تاریخ و تمدن ایران و پایتخت گردشگری آسیا در سال 2018 می طلبد که برای مدیریت برپایی چادرهای مسافرتی در بلوارها، حاشیه خیابان ها و پارک ها چاره ای اساسی کند.
مسافری که از اهواز به همراه همسر و 2 فرزند و با خودروی شخصی به همدان سفر کرده است به خبرنگار ایرنا گفت: شب گذشته را در میدان باباطاهر در چادر مسافرتی سپری کردیم.
محمد افزود: از ابتدا که تصمیم سفر به همدان را گرفتیم برنامه ریزی کردیم تا با برپایی چادر مسافرتی یک هفته در همدان اقامت کنیم.
وی ادامه داد: آب و هوای مناسب همدان باعث شده تا هر سال اواخر تابستان همدان را به عنوان مقصد گردشگری انتخاب کنیم.
محمد با بیان اینکه اقامت در چادر لذت خاص خود را دارد، گفت: صدای خودرو و همچنین سرمای دم صبح از مشکلاتی است که برای این نوع اسکان ایجاد می شود.
وی با اشاره به اینکه همدان از لحاظ گردشگری اماکن بسیار زیادی دارد تاکید کرد: در این ایام سال هوای شهر ما بسیار گرم است و این گرمای طاقت فرسا باعث می شود تا شهر خوش آب و هوایی مثل همدان را به عنوان مقصد گردشگری انتخاب کنیم.
یک مسافر یزدی نیز که به همراه خانواده خود در کنار پارک ایرانی شهر همدان چادر مسافرتی برپا کرده است به ایرنا گفت: قیمت بالای هتل باعث شده تا این روش را برای اقامت انتخاب کنیم.
فرزاد که 777 کیلومتر از یزد تا همدان را رانندگی کرده است، افزود: پیش از اینکه چادر بزنیم، به دنبال اسکان ارزان قیمت بودیم اما حجم زیاد گردشگر موجب شد تا اماکن ارزان قیمت زودتر پر شوند.
این مسافر که برای دومین بار به همدان سفر می کند، اظهار داشت: ترجیح دادیم که با توجه به امکانات اطراف پارک ایرانی شب را در این مکان چادر برپا کنیم.

*** شبی 10 هزار اسکان مسافر
معاون گردشگری سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری همدان می گوید: در این استان 3 هزار تخت از هتل ها، مهمانپذیرها، مسافرخانه ها و مهمانسراها آماده میزبانی از گردشگران هستند.
علی خاکسار در گفت و گو با ایرنا افزود: هر سال در این فصل از سال حجم گردشگر در همدان پایتخت تاریخ و تمدن ایران افزایش می یابد.
وی اظهار داشت: با احتساب اسکان در مدارس آموزش و پرورش و اماکن استیجاری دارای مجوز، حجم اسکان مسافر در این استان به شبی 10 هزار نفر می رسد.
معاون گردشگری سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری همدان گفت: مدارس آموزش و پرورش مختص فرهنگیان است، اما در مواقعی کارمندان و یا سایر افراد نیز می توانند به عنوان ارزانترین نوع اسکان از امکانات مدارس استفاده کنند.
وی پیش بینی کرد در روزهای آخر تابستان حجم مسافر در همدان افزایش یابد و افزود: مکان هایی برای احداث چادر برای گردشگران در نظر گرفته شده است.
خاکسار توصیه کرد که گردشگران به هیچ عنوان در مکان های نامناسب چادر برپا نکنند و افزود: 'پارک مردم' بهترین مکان برای برپایی چادر مسافرتی است و از لحاظ امنیتی، آسایشی و امکانات، همه جوانب در نظر گرفته شده است.
9904/2090
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.