محمد پور داود روز دوشنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: این طرح شامل مدارسی می شود که دارای مدیران مستقل است.
وی با بیان اینکه فعالیت‌های برنامه‌ریزی شده در مدرسه باید تجلی‌بخش سیاست مدرسه‌ محوری و تفویض اختیارات به مدارس باشد، اظهار داشت: برنامه‌ریزی مدارس، فرایندی مستمر و پایان‌ناپذیر و مدرسه یک سازمان یا مجموعه‌ای هدفمند است که هدف اصلی آن آموزش و تربیت دانش‌آموزان تعریف می شود.
مدیرکل آموزش و پرورش همدان خاطر نشان کرد: هر واحد آموزشی می‌تواند براساس دیدگاه مدیریتی حاکم بر آن و به اقتضای شرایط و ویژگی‌های خاص خود اهدافی را در دستور کار خود قرار دهد و برای رسیدن به این اهداف با تکیه بر امکانات مادی و منابع انسانی برنامه‌هایی را تدوین و به مرحله اجرا در آورد.
وی با اشاره به اینکه برنامه‌ریزی به عنوان امری ضروری و اجتناب‌ناپذیر است، بیان کرد: این برنامه‌ها در آموزش و پرورش به شکل جزئی و اجرایی و زمانبندی آن در قالب برنامه سالانه و تقویم اجرایی قابل ارائه است.
پور داود به روند اجرای طرح تعالی و تدبیر در استان اشاره و اضافه کرد: طرح تعالی و طرح تدبیر نقطه کانونی سند بنیادین در آموزش و پرورش است.
وی با اشاره به اینکه به تازگی 6 زیر نظام سند تحول بنیادین در وزارت خانه آموزش و پرورش مصوب شده است، گفت: در راستای این سند 4 اولویت اصلی عملیاتی می شود.
پور داود ابراز کرد: سنجش صلاحیت حرفه ای مدیران، انتخاب و انتصاب مدیران براساس آزمون، نظام کنترل و تضمین کیفیت مدارس و تشویق اختیار به مدارس از اولویت های این سند بنیادین است.
گفتنی است، در سطح استان همدان یکهزار و 500 مدرسه در مقطع ابتدایی با 157 هزار دانش آموز در قالب 6500 کلاس درس فعالیت می کنند.
9896/2090
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.