در سومین روز دومین هفته فرهنگی بر آستان آفتاب که در شهر خمین در حال برگزاری است نشست شاعران و هنرمندان با حضور جمعی از شعرای بزرگ ملی و محلی برگزار شد.

به گزارش خبرنگار جماران؛ در این مراسم امین عارف نیا – معاون فرهنگی موسسه تنظیم و نشر آثار امام خمینی(ره) – ضمن تبریک ولادت حضرت زهرا و نیز تسلیت شهادت حاضران در مراسم سالگرد شهید حاج قاسم سلیمانی  در کرمان گفت: هفته فرهنگی بر آستان آفتاب فرصتی است تا به مقام شامخ حضرت زهرا و نیز حضرت امام ادای احترام شود.  

او با انتقاد از برخی نهادهای فرهنگی کشور گفت: در شرایطی میزبان هفته دوم هستیم که خیل اصحاب هنر با ارائه آثار خود به این مرکز فرهنگی رونق بخشیده اند این مشارکت در شرایط است که برخی نهادهای فرهنگی کشور درباره حضرت امام و تبیین آثار ایشان متاسفانه دچار غفلت هستند و این در حالی است که به فرموده مقام معظم رهبری امام روح و هویت جمهوری اسلامی است.

وی گفت: غفلت برخی نهادهای فرهنگی از این مقوله و پرداختن به پوسته و ظواهر امر به دور افتادن از آرمان های بنیادی انقلاب منجر خواهد شد و امیدوارم  با توجه به ذائقه به نیازهای جامعه و روش های مناسب و عنایت ویژه به اندیشه امام، شاهد رونق بیش از پیش رویدادهای فرهنگی در کشور باشیم. 

 

 استاندار استان مرکزی: وظیفه ما این است که بر عزت جمهوری اسلامی بیفزاییم

 

همچنین در این مراسم فرزاد مخلص الائمه – استاندار استان مرکزی – طی سخنانی با تسلیت شهادت هموطنانمان در کرمان گفت: یک اتفاق بزرگی با محوریت صهیونیسم یهودی در حال وقوع است و آنها تلاش می کنند چند مساله را به طور جدی رقم بزنند و خود را آماده جنگ آخر ازمانی کرده اند و بر اساس باورهای باطل خود که منتظر ظهور حضرت مسیح هستند دست به اقداماتی می زنند.  

او افزود: در آمریکا بیش از هشتاد میلیون نفر برای این گروه ثبت نام کرده اند و بر اساس آموزه های این تفکر امروز ایدئولوژی صهیونیسم شکل گرفته است.  

او بر آمادگی برای مقابله با این جریان تاکید کرد و گفت: ما آماده مقاوم و رویارویی نهایی هستیم و می دانیم که  حتما برد نهایی برای جبهه اهل حق است. شک نیست که اهل حق پیروز می شود. 

استاندار استان مرکزی در پایان برای رزمندگان جبهه مقاومت آرزوی پیروزی کرد و گفت: مهمترین وظیفه ما این است که تا می توانیم بر عزت جمهوری اسلامی بیفزاییم هر چه عزت جمهوری اسلامی افزایش یابد توانش برای حمایت از جریان مقاومت بیشتر خواهد بود.

 

علیرضا قزوه:

 

میلاد عرفان پور:

 

 

ناصر فیض:

 

امیرحسین دوست زاده:

 

عبدالجبار کاکایی:

 

در این نشست شعرایی چون عبدالجبار کاکایی، ناصر فیض و علیرضا قزوه شرکت کرده بودند و قطعاتی از اشعار خود برای حاضران قرائت کردند.

همچنین امیرحسین دوست زاده و میلاد عرفان پور شاعران جوانی بودند که درباره حادثه تروریستی کرمان شعرخوانی کردند.

علاوه بر این شعرایی از استان مرکزی و سایر استان های کشورمان نیز در جلسه حاضر بودند و به ارایه اشعار خود پرداختند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.