پنجمین روز هفته فرهنگی «بر آستان آفتاب» در حالی آغاز به کار کرد که همه مهیای حضور امامان جمعه استان در بیت امام بودند.

به گزارش جماران؛ پنجمین روز هفته فرهنگی «بر آستان آفتاب» در حالی آغاز به کار کرد که همه مهیای حضور امامان جمعه استان در بیت امام بودند. 

این نشست با توجه به هفته فرهنگی «بر آستان آفتاب» در بیت امام برگزار شد و در آن امام جمعه اراک، معاون فرهنگی، هنری و ارتباطات موسسه تنظیم و نشر آثار امام خمینی، استاندار اراک و فرماندار خمین سخنرانی کردند. 

دری نجف آبادی در این مراسم با تاکید بر عمل به سیره امام گفت: امام حاضر و ناظر بر اعمال ماست و امامان جمعه مراقب باشند امنیت اعتماد و امید مردم خدشه نبیند. 

 

بازدید نماینده ولی فقیه در استان مرکزی از رویدادهای فرهنگی و هنری هفته بر آستان آفتاب

 

او از فضاسازی های رسانه های معاند در حوادث اخیر انتقاد کرد و اغتشاشگران و دولت های غربی را به باد انتقاد گرفت اما در مقابل از دولتمردان هم خواست که با معضلات و به خصوص مفاسد مقابله کنند. 

در این مراسم استاندار هم با تقدیر از برگزاری هفته فرهنگی «بر آستان آفتاب» از برخی رسانه ها به خاطر برجسته سازی موضوع کمبود گاز در کشور و استفاده از آن علیه دولت انتقاد کرد. 

امین عارف نیا، معاون فرهنگی، هنری و ارتباطات موسسه تنظیم و نشر آثار امام هم از رویکرد جدید موسسه در برگزاری هفته های فرهنگی گفت و این که «تلاش شده است این مراسم با توجه به شرایط اقتصادی کشور در کمال سادگی و دور از ریخت و پاش و اسراف برگزار شود.» 

کمانکش فرماندار خمین هم به تشریح برنامه های هفته خمین از برگزاری نشست های تخصصی تا برگزاری کارگاه های هنری و پخش فیلم های روز گزارشی به امامان جمعه ارائه کرد. 

آیت الله دری نجف آبادی در حاشیه شرکت در این مراسم از بخش های مختلف هفته فرهنگی «بر آستان آفتاب» بازدید کرد و امامان جمعه هم بعد از این نشست فرصتی یافتند  که از نگارستان امام که در ابتدای این هفته فرهنگی افتتاح شد بازدید کنند.  در این نگارستان برای اولین بار وسایل شخصی امام مثل عصا و قباده و کفش بیرون از موسسه جماران به نمایش درآمده است. 

علاو بر اینها چهار قطعه عکس منتشر نشده در این نگارستان برای اولین بار به نمایش در آمد. 

امامان جمعه پیش از جلسه اصلی در یک جلسه غیرعلنی برخی مسئولان محلی به بررسی برخی مسائل و مشکلات استان هم پرداختند. 

 

نشست عدالت تربیتی در اندیشه حضرت امام خمینی (س)

 

بعد از ظهر روز پنجم هم «نشست عدالت تربیتی از دیدگاه امام خمینی» هم با سخنرانی علی لطیفی معاون وزیر آموزش و پرورش و رییس سازمان پژوهش و برنامه ریزی آموزشی، امین عارفی نیا، معاون فرهنگی، هنری و ارتباطات موسسه تنظیم و نشر آثار امام خمینی، فرزاد مخلص الائمه – استاندار استان مرکزی – و احمدرضا نوازیانی – مدیر کل آموزش و پرورش استان مرکزی برگزار شد. 

در این مراسم، علی لطیفی گفت: خمین و بیت امام باید به قطب گردشگری و اردوهای دانش آموزشی تبدیل شود. استاندار هم خبر داد که مراسم هفته فرهنگی خمین در سال در ولادت حضرت زهرا در خمین برپا خواهد بود. امین عارف نیا هم تاکید کرد که درس های امام خمینی باید الهام بخش برنامه ریزی آموزشی باشد. در این مراسم مدیرکل آموزش و پرورش استان مرکزی هم در این جلسه گزارشی از وضعیت مدارس و تجهیزات آموزشی استان ارائه کرد. 

 

 رویدادهای فرهنگی و هنری هفته بر آستان آفتاب -5

 

علاوه بر این دو نشست مهم، پنجمین روز هفته فرهنگی خمین، در حالی برگزار شد که پزشکان جهادگر همچون روزهای قبل به ویزیت و ارائه دارو به بیماران مراجعه کننده پرداختند، کارگاهی های هنری و آموزشی به خدمات دهی رایگان ادامه دادند و در بخش های مختلف بیت امام دانش آموزان با فعالیت های مفرح گرمی بخش فعالیت ها بودند. 

در بخش صبحگاهی هم فیلم «پسران دریا» و در بخش عصرگاهی فیلم «موقعیت مهدی» به صورت رایگان برای علاقه مندان در سالن آمفی تئاتر به نمایش در آمد. 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.