نماینده ولی فقیه در استان مرکزی با تأکید بر اینکه امام برای‌ همه‌ ما اسوه بوده، امروز و هزار سال دیگر هم‌ اسوه است، گفت: امروز وظیفه سنگینی داریم که امام و ابعاد وجودی، آثار و افکار امام را عمیقا بشناسیم و به فرزندان خودمان، مدارس، دانشگاه‌ها و حوزه‌های علمیه‌ منتقل کنیم. راه یکی بیشتر نیست و آن راه امام است؛ راه‌های دیگر انحرافی است. راه مستقیم راهی است‌ که امام ترسیم کرده‌ و همه باید زیر خیمه بزرگی که امام برافراشته سینه بزنیم و برای خودمان خیمه جدیدی برپا نکنیم؛ کشتی نجات‌ دیگری نداریم.

به گزارش خبرنگار جماران، آیت‌الله قربانعلی دری نجف‌آبادی در مراسم افتتاحیه دومین هفته فرهنگی «بر آستان آفتاب» با تقدیر از همه دستگاه‌ها و نهادهایی که در برگزاری این رویداد همکاری کرده‌اند، گفت: تجلیل، تعظیم و تکریم امام به معنای تجلیل، تعظیم و تکریم خودمان، اسلام، اهل بیت(ع)، نظام، مکتب و راه امام و جبهه مقاومت است. ما نیاز به اسوه داریم. برای‌ این از سردار فاخر اسلام سردار حاج قاسم سلیمانی، ابومهدی و سردار سید رضی موسوی تجلیل می‌کنیم که اسوه و الگو هستند. اگر این فرماندهان با کفایت نبودند معلوم نبود ما بتوانیم در برابر لشکر صدام پیروز شویم.

نماینده ولی فقیه در استان مرکزی افزود: اگر فداکاری‌های 20 سال گذشته نبود، امروز در جبهه‌ مقابله با اسرائیل جنایتکار این همه مردانگی، مقاومت، شرف و عزت نبود. نوشته‌اند که زیر غزه بیش از زیر لندن تونل کنده‌اند؛ یک کسی باید اینها را هدایت می‌کرد و آموزش می‌داد. اینها همه آثار شخصیت‌هایی است که به یک معنا دست‌پرورده‌های امام هستند. امام می‌فرمود «ما می‌توانیم»؛ این موضوع برای میدان عمل است.

وی تأکید کرد: امام‌ یک انسان بزرگ و خودساخته بود و اقدامات او تحول عظیمی در جامعه ما پدید آورد. امام برای‌ همه‌ ما اسوه بوده، امروز و هزار سال دیگر هم‌ اسوه است و باید قدرشناس باشیم. البته‌ همه‌ این فرزندان‌ دلیر، فرزندان فاطمه زهرا(س) هستند، همه به برکت و عشق فاطمه(س) است و همه «ژن فاطمی(س)» دارند.

آیت‌الله دری نجف‌آبادی اظهار داشت: امروز وظیفه سنگینی داریم که امام و ابعاد وجودی، آثار و افکار امام را عمیقا بشناسیم و به فرزندان خودمان، مدارس، دانشگاه‌ها و حوزه‌های علمیه‌ منتقل کنیم. راه یکی بیشتر نیست و آن راه امام است؛ راه‌های دیگر انحرافی است. راه مستقیم راهی است‌ که امام ترسیم کرده‌ و همه باید زیر خیمه بزرگی که امام برافراشته سینه بزنیم و برای خودمان خیمه جدیدی برپا نکنیم؛ کشتی نجات‌ دیگری نداریم.

وی ادامه داد: بی تفاوتی، سهل‌انگاری و فرار از مسئولیت گناه است. تنها راه خیر دنیا و آخرت، سعادت، عزت و شرف ما راه جهاد، اجتهاد و فقاهت است. فقه سیاسی، اقتصادی و فرهنگی و سیره، اخلاق، اعمال، رفتار و گفتار و همه‌ وجود امام مجسمه خیر و برکت است و هیچ انسان عاقلی خیر محض را رها نمی‌کند و سراغ چیز دیگری برود.

نماینده ولی فقیه در استان مرکزی گفت: امام از نظر فقاهت از همه بزرگان ما دقیق‌تر بوده‌ و هستند و آثار امام گویا است؛ کتاب‌های امام در اختیار همه هست و هیچ تردیدی نباید کرد. اما شخصیت جامعی دارد و در فقه و اصول منحصر نیست و در فلسفه، عرفان، سیاست و همه زمینه‌ها شخصیت بی‌نظیری است. شخصیت‌های بزرگی در زمان خودمان و دوره‌های قبل داریم؛ مدرس، شیخ فضل‌الله، آیت‌الله کاشانی و آیت‌الله بروجردی مردان بزرگی هستند اما حساب امام را باید از دیگران جدا کنیم.

وی با تأکید بر اینکه امام برای‌ همه‌ ما الگو است، اظهار داشت: الحمدلله بعد از امام راحل، خبرگان رهبری که نوعا از شاگردان برگزیده حضرت امام بودند، زعامت کشتی انقلاب را به دوش یکی از شایسته‌ترین شاگردان امام گذاشتند که همان مسیر را با تمام قدرت، شهامت و سیاست ادامه می‌دهد. این هم نعمت دیگری است و شاید از تدابیر خود امام بود.

آیت‌الله دری نجف‌آبادی در بخش دیگری از سخنان خود با تأکید بر اینکه جریان غزه جزء معجزات تاریخ است، گفت: من جمعه اول در نماز جمعه گفتم‌ اسرائیل می‌خواهد غزه را به جزیره سوخته تبدیل کند و این آرزو را به گور خواهد برد. اسرائیلی‌ها هرگز این همه‌ مقاومت و مردانگی را به خواب نمی‌دیدند که از هر جبهه‌ای سیلی بخورند و تحولاتی که به وجود می‌آید در دنیا سرنوشت‌ساز است.

وی تأکید کرد: صهیونیست‌ها بزرگترین باخت تاریخ را داشته‌اند و این جنایت‌ها قابل توجیه نخواهد بود. ضربه‌ اکتبر را حساب نکنید؛ اینکه از نظر روحیه تضعیف شده‌اند بزرگترین شکست است. اینها از برکت امام است. دعای خیر امام شامل حال‌ همه‌ کسانی‌ خواهد شد که برای‌ خدا و اسلام قیام می‌کنند. امام چراغ راهنمای حیات طیبه اجتماعی و سیاسی است.

نماینده ولی فقیه در استان مرکزی همچنین با اشاره به روز زن، اظهار داشت:  در مسأله زن به اسلام، قرآن، امام، رهبری و فاطمه اطهر(س) بدهکاریم؛ ما قدرشناس باشیم. شخصیت بانوان، شخصیت مبتذل غربی نیست؛ و شخصیت گوشه‌نشین بدون مسئولیت هم نیست؛ نه تحجر و نه ابتذال. شخصیت زن پا به پای مردها، اول برای سامان دادن خانواده، تربیت فرزندان و کانون گرم و مقدس زندگی و بعد هم در مسئولیت‌های اجتماعی همدوش مردها است؛ تقسیم مسئولیت هم جای خودش را دارد. در غزه هم اگر خانم‌ها پشتیبان نبودند، مردها می‌باختند.

وی با اشاره به بخشی از سخنان امام خمینی(س) در خصوص بانوان، تأکید کرد: واقعا اسلام قابل مقایسه با مکتب‌های ساختگی شرق و غرب مبتذل، بی بند و بار، ضد خانواده و ضد قداست نیست. من با مسئولیت‌های مختلف به 30 کشور دنیا سفر کرده‌ام. زن‌ها در شرق و غرب برده مطلق هستند. ما فریب نخوریم، «زن، زندگی، آزادی» دروغ است. الگوی ما فاطمه زهرا(س) و زینب کبری(ع) است و باید به این الگوها افتخار کنیم.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
1 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.