به گزارش ایرنا، خلیل قاسمی روز یکشنبه در نشست با خبرنگاران افزود: ستاد احتکار و طرح نظارتی پایش بازار کالا و خدمات سازمان صنعت، معدن و تجارت هرمزگان به صورت شبانه روزی بر وضعیت انبار و بازارهای کالا در سطح استان نظارت و کنترل دارند و مردم می توانند انبارهای غیرمجاز در محله ها و گرانی در بازار را به سامانه 124 اطلاع دهند.
وی بیان داشت: طبق اعلام سازمان حمایت از حقوق مصرف کنندگان، تمام فعالان اقتصادی هرمزگان که در حوزه تولید و توزیع کالا و مصالح ساختمانی فعالیت دارند، باید ضمن اعلام هر چه سریع تر موجودی کالاهای خود به سازمان صنعت، معدن و تجارت هرمزگان، نسبت به عرضه آن نیز اقدام کنند و در غیر این صورت، انبارهای آن ها به جرم احتکار پلمپ می شود.
این مسوول یادآورشد: درهفته گذشته چندین انبار بزرگ احتکار کالا در شهرهای بندرعباس، میناب و رودان کشف و پرونده آن ها برای رسیدگی بیشتر موضوع به تعزیرات حکومتی هرمزگان ارسال شد.
قاسمی گفت: غلات، کالاهای اساسی، مواد پروتئینی، نهاده ها، دانه های روغنی، مواد اولیه تولید، حبوبات، لوازم خانگی، لوازم یدکی و لاستیک سبک و سنگین، کاغذ چاپ، تحریر و روزنامه، انوابع پودرهای شوینده و مصالح ساختمانی، از جمله اقلامی هستند که احتکار برای آن ها منظور شده است.
وی ابراز داشت: برنج های هندی وارداتی نیز از 680 هزار ریال تا 750 هزار ریال در هرمزگان مورد پایش تیم های نظارتی قرار می گیرد و در صورتی که بالاتر از این میزان باشد مردم آن را به سامانه 124 گزارش دهند.

** 130 جواز تاسیس صنعتی در هرمزگان صادر شد
رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت هرمزگان گفت: 130 فقره جواز تاسیس صنعتی از ابتدای فرودین تا پایان تیرماه امسال در استان صادر شد که از لحاظ دریافت مجوز تاسیس 36 درصد و به لحاظ سرمایه گذاری 12 و 6 دهم درصد نسبت به همسنجی با سال قبل افزایش داشته است.
قاسمی یادآورشد: همچنین طی این مدت، 28 فقره پروانه بهره برداری صنعتی در هرمزگان صادر شد که نسبت به مدت مشابه سال قبل، 35 درصد افزایش نشان می دهد.
وی هم چنین به افزایش حوزه تولید و صادرات مواد معدنی اشاره کرد و گفت: شمش فولاد 19 درصد، آهن اسفنجی 9 درصد، تولید آلومینیوم 12 درصد، تولید شمش روی 25 درصد، صادرات شمش فولادی 83 درصد و صادرات شمش آلومینیوم 15 درصد طی این مدت افزایش تولید داشته است.

** 31 طرح صنعتی آماده بهره برداری است
رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت هرمزگان گفت: 31 طرح بزرگ صنعتی در سطح استان به ارزش 2 هزار و 210 میلیارد ریال هفته دولت آماده بهره برداری است.
قاسمی بیان داشت: با بهره برداری از این طرح ها، برای 600 نفر شغل ایجاد می شود.
وی اضافه کرد: مهم ترین طرح ها در شهرستان های بندرعباس، قشم، رودان، سیریک، بندرلنگه و بندر خمیر است.
رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت هرمزگان اظهارداشت: هم چنین در هفته دولت، 15 واحد صنعتی و معدنی غیر فعال ( شامل 12 واحد معدنی و 3 واحد صنعتی) در استان به صورت مجدد احیا می شوند.
وی گفت: واحدهای صنعتی و معدنی غیرفعال در هرمزگان شناسایی شده و در تلاش هستیم تا با پرداخت تسهیلات و بررسی مشکلات آن ها، زمینه فعال سازی مجدد این واحدها فراهم شود.
7195/2094
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.