به گزارش ایرنا فریدون همتی روز پنجشنبه در شورای اداری جزیره کیش گفت: ظرفیت و توانمندی در هرمزگان آنقدر وجود دارد که اگر همه آنها را با هم بکار ببریم و پیوند ایجاد کنیم، این استان با 2 منطقه آزاد و دیگر جزایر خود، کشش لازم برای کمک به اقتصاد کشور را دارا می باشد.
وی یادآور شد: این ظرفیت و توان وجود دارد که در استانهای مرزی می توانیم اشتعال ایجاد کنیم و اقتصاد را تغییر و تولید را نشاط دهیم.
وی اظهار داشت: بازرگانان و فعالان اقتصادی اعلام آمادگی کردند که در صورت واگذاری اختیار لازم، به خوبی نیازهای کشور را تامین کنیم.
وی تاکید کرد: ما در مناطق مرزی می توانیم تولید و اشتغال را با نشاط کنیم و امری شدنی است چرا که ظرفیت ، توان و موقعیت لازم را دارا هستیم.
وی گفت: در صورت توجه و دادن اختیار لازم به مناطق آزاد و مرزی ، تصمیم خوب برای اداره شرایط موجود و خروج از این جو سخت اقتصادی گرفت و آرامش و آسایش برای مردم فراهم کرد.
وی ادامه داد: از طرفی باید با همدیگر با کمک فعالان اقتصادی بیاییم چرا که امروز یکی از مشکلات مردم برای تردد، بالا بودن قیمت حمل و نقل بویژه به مناطق کیش ، قشم و بندرعباس است.
استاندار هرمزگان گفت: می توانیم ایده های جدید گردشگری را به منطقه بیاوریم و فعالان اقتصادی هزینه بلیت ها را تقبل کنند .
همتی اظهار داشت: اگر به 10 مولفه فکر کنیم یکی از آنها گردشگری در محور دریا است و ما باید به رونق تجارت هم فکر کنیم و از درون تنوع عظیم ایده های خوب و نو بهره بگیریم.
وی افزود: مدیریتی مناسب خواهد بود که بتواند خلق مزیت کند و بدون تردید رمز موفقیت اختیار تام است و نباید بترسیم از اختیار دادن تا ایده های نو ظهور و بروز پیدا کنند.
وی تاکید کرد: بر عکس جنگ نظامی که به بخشی آسیب می زند، جنگ اقتصادی آثار خود را تا آخرین نقطه کشور در تمام زندگی افراد و بطور عمیق نشان می دهد و فرصت جبران خسارات کم است.
استاندار هرمزگان اظهار داشت: در این جنگ اقتصادی بدلیل نبود اختیار لازم من مدیر اگر بخواهیم تصمیم اقتصادی بگیرم، نگرانم ؛ اگر می خواهیم کشور در این جنگ اقتصادی پیروز و فایق شود که به طور حتم شعار نیست و اتفاق می افتد، باید نگاه محدود در واگذاری اختیارات تغییر دهیم.
استاندار هرمزگان در بخش دیگری از سخنانش گفت: راه آهن یکی از گره های اصلی هرمزگان است و باید به راه آهن گردشگری آسان، کم هزینه و با کیفیت توجه کرد.
وی گفت: اگر بتوانیم راه آهن تهران هرمزگان را در کوتاه ترین زمان وصل کنیم و این 2 خطه کنونی تکمیل شود ، فاصله تهران به بندر عباس از 18 ساعت به 10 ساعت کاهش یابد و تحول عظیمی خواهد بود.
همتی ابراز داشت: در کوتاه مدت باید این برنامه پیگیری شود و در میان مدت به سمت تحقق قطار سریع السیر برویم و آن زمان هرمزگان می تواند بستر قوی متنوع و زیبا و جذاب برای تفریح و گردشگری مردم ایران باشد.
وی گفت: همچنین علاقه مند هستیم هر کدام از استانهای کشور قابلیت لازم را دارند، برای کار، تولید ، اشتغال و رونق یکی از جزیره های این استان همکاری کنند.
سالانه بیش از یک میلیون و 700 هزار گردشگر داخلی و خارجی از این جزیره مرجانی بازدید و از ظرفیت های مختلف طبیعی، تفریحی و گردشگری آن استفاده می کنند.
جزیره کیش ازتوابع شهرستان بندرلنگه هرمزگان با مساحت 91.5 کیلومتر مربع و جمعیتی حدود 40 هزار نفر در 18 کلیومتری کرانه جنوبی ایران در محدوده شمالی آب های نیلگون خلیج فارس واقع است.
6993 /6048
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.