معاون رییس جمهوری و رییس سازمان برنامه و بودجه گفت: طرح راه آهن مراغه - ارومیه باید هرچه سریع تر در مدار بهره برداری قرار گیرد.

به گزارش ایسنا منطقه آذربایجان غربی محمدباقر نوبخت روز دوشنبه در بازدید از مراحل ‌پایانی این طرح افزود: اقدامات تکمیلی جهت بهره برداری از آن باید در دستور کار جدی مدیران و پیمانکاران قرار گیرد.

وی اضافه کرد: خواسته مردم منطقه بهره برداری هر چه سریع تر از این طرح بزرگ عمرانی است و باید به خواسته مردم در این خصوص جامه عمل پوشانده شود.

در این بازدید پیمانکاران هم گزارشی از روند اجرایی طرح را ارائه و وعده دادند که حداکثر تا 2 هفته آینده کمیسیون تعیین سرعت می تواند در راه آهن ارومیه حضور یابد.

در آغاز ورود معاون رییس جمهوری به محدوده راه آهن ارومیه نیز تعدادی از مالکان باغ های اطراف و روستانشینان اعتراض خود را در خصوص مشکلات ایجاد شده به خاطر احداث ایستگاه راه آهن ‌مطرح کردند و نوبخت هم برای رسیدگی به آن مشکلات قول مساعد داد.

طرح راه آهن مراغه – ارومیه به طول 180 کیلومتر آذربایجان غربی را به استان های آذربایجان شرقی، زنجان، قزوین و بالاخره به مرکز کشور وصل کرده و برای 800 نفر اشتغال ایجاد می کند.

عملیاتی شدن این طرح علاوه بر افزایش ایمنی حمل و نقل و صرفه جویی در مصرف سوخت، آلودگی های زیست محیطی را کاهش می دهد و نقش بسیار موثری در توسعه حمل و نقل عمومی دارد.

آذربایجان غربی به دلیل هم مرز بودن با سه کشور ترکیه، عراق و جمهوری آذربایجان، دروازه ارتباطی ایران با اروپا محسوب می شود و توسعه زیرساخت های حمل و نقل به ویژه شبکه ریلی در این استان از اهمیت بسزایی برخوردار است.


انتهای پیام
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.