به گزارش عصر دوشنبه ایرنا به نقل از روابط عمومی استانداری هرمزگان، فریدون همتی تاکید کرد: برخلاف آنچه که در گوشه و کنار از مراجع و منابع غیررسمی به گوش می رسد هیچ گونه مجوز صید به چینی ها در آب های عمان و خلیج فارس واگذار نشده است.
وی تاکید کرد: صیانت و حمایت از تامین معاش صیادان و مرزنشینان هرمزگان اولویت مدیریت عالی استان است.
همتی خاطرنشان کرد: طبق بررسی های دقیق صورت گرفته و استعلام از سازمان شیلات ایران، مجوزهایی برای صید در اعماق 200 متری به تعدادی از افراد با تابعیت ایرانی واگذار شده است.
وی ادامه داد: این افراد به دلیل نداشتن تجهیزات و امکانات لازم و پیشرفته برای صید در این عمق، اقدام به اجاره شناورهای پیشرفته از کشور چین کرده اند که این شناورها نیز نیروی انسانی لازم و آموزش دیده را به همراه خود آورده اند.
استاندار هرمزگان گفت: متاسفانه برخی از رسانه ها و افراد به دلیل آشنایی نداشتن با فعالیت این شناورها، با استفاده از شایعه ها، این موضوع را دستاویزی برای تحریک افکار عمومی قرار داده اند.
همتی تصریح کرد: طبق مجوز واگذار شده، شناورهای یادشده حق فعالیت صیادی در فاصله زیر 12 مایلی از ساحل را ندارند.
نماینده عالی دولت در هرمزگان گفت: با رایزنی هایی که با دریابانی و نیروی دریایی سپاه صورت گرفته، مقرر شده که به طور جدی در صورت تخطی از این فاصله، با شناورهای متخلف برخورد شود.
همتی اظهار داشت: استانداری هرمزگان با همکاری سازمان های مربوطه آماده واگذاری تسهیلات ارزان قیمت به افراد متقاضی خرید شناورهای مجهز برای صید در آب های دور است .
در هرمزگان 28 هزار و 300 صیاد با استفاده از 4 هزار فروند شناور صیادی و با پشتیبانی 22 بندر صیادی، در بیش از یک هزار و 400 کیلومتر نوار ساحلی استان مشغول به فعالیت هستند که این مهم بیانگر نقش مهم شیلات در معیشت مردم استان جدای از اشتغال ایجاد شده درحوزه آبزی پروری و صنایع است.
هرمزگان با 22 بندر صیادی، 30 درصد بنادر صیادی کشور و 40 درصد صید آب های جنوب را به خود اختصاص داده است.
7198/2094
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.