به گزارش خبرنگار ایرنا، مسعود بارانی سه شنبه در جمع خبرنگاران اظهار داشت: این ممنوعیت با توجه به فرا رسیدن فصل بهار و آغاز تخم گذاری آبزیان، اعمال شده است.
وی افزود: طبق تقویم زمانی اعلام شده، صید هامور ماهیان از اول فروردین ماه در آبهای هرمزگان ممنوع شده و این ممنوعیت تا پایان اردیبهشت ماه ادامه دارد.
وی تصریح کرد: صید ماهی حلوا سفید در آب های هرمزگان نیز از امروز نیمه فروردین ماه ممنوع بوده و تا پایان اردیبهشت ماه ادامه دارد.
بارانی یادآور شد: ممنوعیت صید حلوای سیاه و شوریده نیز از اول اردیبهشت ماه تا پایان خردادماه 96 است.
معاونت صید و بندرهای ماهیگیری شیلات هرمزگان اظهار کرد: صید به روش سنتی مشتا نیز از 16 فرودین تا پایان اردیبهشت ممنوع و برداشت میگو هم در تمام فصول باهماهنگی پژوهشکده اکولوژی خلیج فارس و دریای عمان اعلام خواهد شد.
بارانی گفت: با توجه به صدمه‌های جبران ناپذیری که تورهای صید نامرئی به منابع آبزی و حتی محیط زیست دریایی آبزیان وارد می‌کنند، استفاده از این نوع تور‌ها برای لنج‌ها در تمام فصول و قایق‌ها به صورت زیرآبی برای تمامی فصول ممنوع است.
گفتنی است، در هرمزگان 28 هزار و 300 صیاد با استفاده از چهار هزار فروند شناور صیادی و با پشتیبانی 22 بندر صیادی در بیش ازیکهزار و 400 کیلومتر نوار ساحلی هرمزگان مشغول به فعالیت هستندکه این مهم بیانگر نقش مهم شیلات در معیشت مردم استان جدای از اشتغال ایجاد شده درحوزه آبزی پروری و صنایع است.
7198/6048
خبرنگار: فاطمه حسینی انتشاردهنده: خلیل تنیده
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.