به گزارش ایرنا، فریدون همتی شنبه شب در نشست با اعضای هیات مدیره اتحادیه تعاونی های صیادی هرمزگان، اظهار داشت: با توجه به وجود ذخایر گسترده آبزیان در آب های خلیج فارس و دریای عمان در محدوده هرمزگان، صیادی یکی از مشاغل مهم این استان محسوب می شود و جمعیت زیادی از این طریق امرار معاش می کنند.
وی افزود: با توجه به تاثیرگذاری حوزه شیلات و صیادی در تحقق اقتصاد مقاومتی باید کمیته ای در همین راستا در هرمزگان تشکیل شود.
وی با اشاره به آمادگی استانداری برای حمایت از طرح های ارایه شده از سوی اتحادیه تعاونی های صیادی هرمزگان، گفت: از جمله این طرح ها می توان به راه اندازی آکواریوم دریایی و یا مجتمع دارای بازاچه فروش آبزیان، رستوران دریایی و برخی طرح های دیگر اشاره کرد.
استاندار هرمزگان بیان داشت: طرح های مذکور ، طرح های خوبی بوده و آماده ارایه تسهیلات مناسب جهت اجرای آنها هستیم.
همتی خاطرنشان کرد: استانداری هرمزگان از آمادگی لازم جهت پرداخت تسهیلات به منظور سفارش ساخت کشتی های مخصوص صیادی در آب های عمیق به مجتمع کشتی سازی بندرعباس و ارایه آنها به صیادان هرمزگان به منظور جایگزینی با کشتی های خارجی نیز برخوردار است.
در هرمزگان 28 هزار و 300 صیاد با استفاده از 4 هزار فروند شناور صیادی و با پشتیبانی 22 بندر صیادی در بیش از یک هزار و 400 کیلومتر نوار ساحلی استان مشغول به فعالیت هستند که این مهم بیانگر نقش مهم شیلات در معیشت مردم استان جدای از اشتغال ایجاد شده درحوزه آبزی پروری و صنایع است.
هرمزگان با 22 بندر صیادی، 30 درصد بنادر صیادی کشور و 40 درصد صید آب های جنوب را به خود اختصاص داده است.
7198/ 6048
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.