به گزارش ایرنا، فریدون همتی شامگاه پنجشنبه در نشست با فرمانداران شهرستان های استان افزود: استان هرمزگان ظرفیت های فراوانی برای سرمایه گذاری و گسترش اقتصاد در بخش های دریایی و بندری، جزایر، کشاورزی، شیلات و صنعتی دارد که می طلبد فرمانداران به این شاخص ها توجه ویژه داشته باشند.
وی بیان داشت: توسعه های صنعتی بزرگی در تمامی مناطق استان هرمزگان پیش رو داریم که باید برای پرورش نیروهای مورد نیاز این صنایع برنامه ریزی شود تا با آموزش های فنی و حرفه ای، افراد با تجربه برای اشتغال تربیت شوند.
استاندار هرمزگان اضافه کرد: در حوزه کشاورزی، محصولات شاخصی در این استان تولید می شود که می توان برای آن ها جشنواره های بزرگی برگزار کرد که این کار می تواند موجب جذب گردشگر شود.
همتی اذعان داشت: فرمانداران برای ارتقا و پیشبرد فعالیت های شهرستان های حوزه خود باید با همه سلایق و قشرهای جامعه از جمله مدیران کل دستگاه ها، اعضای شورای تامین، نمایندگان مجلس و امامان جمعه استان همفکری و تعامل سازنده داشته باشند.
وی ادامه داد: تعامل فرمانداران باید خوب و منطقی و در چارچوب قانون باشد و در عین حال استقلال کاری خود را نیز حفظ کنند.
استاندار هرمزگان بیان داشت: هم چنین فرمانداران موظف هستند به انتقادها و ابهاماتی که مطرح می شود، در نهایت احترام، مودبانه و به موقع برای تنویر افکار عمومی پاسخ دهند.
**تاکید استاندار هرمزگان بر تشکیل شبکه مدیریتی در روستاها
همتی هم چنین از فرمانداران شهرستان های استان خواست شبکه مدیریتی روستاها تشکیل شود و از طریق دهیاران، بخشداران و معاونان فرمانداری ها مسائل و مشکلات این قشر رسیدگی شود.
وی یادآورشد: در هر بخشداری باید یک نفر در بخش فنی و یک نفر در زمینه مالی بر طرح های دهیاری ها نظارت کند.
استاندار هرمزگان اظهارداشت: با توجه به این که همه روستاهای استان دارای دهیار هستند لذا باید از ظرفیت آن ها جهت مدیریت مناسب روستاها استفاده شود و بخشداران از سوی فرمانداران موظف شوند که به طور منظم با دهیاران نشست داشته باشند.
همتی گفت: سالانه بیش از یک هزار میلیارد ریال تسهیلات در قالب اعتبارات ارزش افزوده در روستاهای استان توزیع می شود که باید نظارت کافی بر هزینه کرد مناسب آن از جمله پرداخت تسیهلات به متقاضیان و ساخت مسکن روستایی توسط دهیاری ها صورت گیرد.
وی در پایان تامین امنیت، کاهش آسیب های اجتماعی، ساماندهی و نوسازی بافت های فرسوده را از مهم ترین اولویت فرمانداران در شهرستان ها برشمرد.
.7195/6048
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.