محمد دستورانی روز شنبه در گفت و گو با ایرنا افزود : متوسط کشوری مدارس تخریبی در کشور 35 درصد است و این استان بدترین شرایط را از نظر تعداد مدارس فرسوده در مقایسه با دیگر استان ها دارد.
وی اظهارداشت : 30 درصد مدارس کشور به‌ صورت خیرساز است در حالی که این رقم در سمنان 50 درصد است.
وی خاطرنشان کرد : خوشبختانه خیران استان به بخش مدرسه‌ سازی نگاه بسیار خوبی دارند اما از سوی دیگر حجم قابل توجه کلاس های درس در سمنان تخریبی است که باید نگاه ویژه‌ای به آن‌ داشت.
دستورانی ادامه داد : میزان مشارکت خیران سمنان از متوسط کشوری 20 درصد بالاتر است در حالی که کلاس‌ های که تخریبی در استان 40 درصد بیشتر از سایر نقاط کشور می باشد.
مدیرکل آموزش‌ و پرورش سمنان با بیان این که نهضت مدرسه‌ سازی بسیار ارزشمند است اما باید مبنایی ایجاد شود که دولت سهم بیشتری در این راستا داشته باشد، گفت: ظرفیت ‌هایی در استان وجود دارد که باید از آن‌ ها در راستای بهسازی و نوسازی مدارس بهره ببریم که ازجمله آن‌ ها می‌توان به مسکن و شهرسازی اشاره کرد.
دستورانی بیان داشت : طبق قانون، مسکن شهرسازی موظف است تا به ازای هر 200 واحد مسکن مهر یک واحد آموزشی بسازد اما این اداره کل هم در بخش ساخت مدارس عقب است و بعضی از شهرک‌ های مسکن مهر را با 198 واحد ساخته‌ تا به عدد 200 نرسد و ملزم نباشد تا مدرسه‌ای بسازد.
وی همچنین با بیان این که اگر 50 درصد هزینه ساخت یک مدرسه در مسکن مهر را مسکن و شهرسازی تقبل کند، بقیه را سازمان نوسازی مدارس پرداخت می کند.
دستورانی از بنیاد برکت به ‌عنوان دیگر ظرفیت موجود در امر مدرسه ‌سازی نام برد و افزود : این بنیاد می‌ تواند کمک خوبی داشته باشد چرا که ‌اکنون 100 میلیارد ریال در این استان سرمایه‌گذاری کرده و حتی در بخش اشتغال فعالیت ‌های خوبی به صورت مشارکتی دارد.
استان سمنان بیش از هشت هزار معلم، بیش از 120 هزار دانش آموز و هزار واحد آموزشی دارد.
6026/7339
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.