«آژانس همکاری های بین المللی ژاپن (جایکا) از سال گذشته برای توسعه همکاری در تهیه برنامه مدیریت سواحل جنوب ایران با هدف حفظ محیط زیست منطقه به عنوان پایلوت در هرمزگان اقدام کرده است.»
به گزارش ایرنا، رضا مدرس سه شنبه شب در سومین نشست کارگروه بررسی طرح جامع مدیریت و حفاظت محیط زیست سواحل جنوب کشور (هرمزگان) افزود: طرح جامع مدیریت و حفاظت محیط زیست از سواحل استان هرمزگان باید به الگوی منطقه ای تبدیل شود و دستاوردی برای کشور داشته باشد.
وی بیان داشت: مطالعاتی که در کارگروه های طرح جامع حفاظت از محیط زیست ساحلی هرمزگان نیز صورت می گیرد باید قابلیت اجرایی داشته باشد.
معاون استاندار هرمزگان اظهارداشت: مطالعات باید با بهره گیری از جامعه محلی صورت بگیرد تا بتوان علاوه بر مدیریت و حفاظت محیط زیست از مناطق سواحلی، نیازهای جامعه محلی را نیز رفع کرد.
مدرس اضافه کرد: علاوه بر کیفیت و دقت در مطالعات طرح جامع مدیریت و حفاظت محیط زیست از مناطق ساحلی استان، مهم ترین نکته زمان است که باید این امر بیشتر از همه مدنظر باشد.
وی گفت: باید در کنار تیم طرح جامع و مطالعات مدیریت و حفاظت محیط زیست مناطق ساحلی، نیروهای بومی هرمزگان نیز آموزش ببینند و در این زمینه توانمند شوند.
این مسوول خاطرنشان کرد: مدیریت و حفاظت از محیط زیست امری مهم در توسعه هرمزگان است و این استان دارای ظرفیت ها و فرصت های فراوانی در این زمینه نسبت به سایر استان دارد که باید این مهم حفظ شود.
مدرس ابرازداشت: توسعه هر جامعه محلی، اقتصادی و گردشگری باید با مدیریت حفاظت از محیط زیست همراه باشد.
موسسه جایکا فعالیت های خود را در کشورهای کمتر توسعه یافته و در حال توسعه پیگیری می کند و از حدود 40 سال پیش تاکنون طرح های مشترک خود را در ایران آغاز کرده است
7195/ 6048
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.