احمدعلی موهبتی یکشنبه در افتتاح دوره آموزشی ضابطین دادگستری کارکنان حفاظت محیط زیست جنوب خراسان رضوی ضمن تقدیر از تلاش ها در حراست از محیط زیست اظهار کرد: دخالت بیش از اندازه در محیط زیست عواقب ناگواری را به بار آورده است و حفاظت از محیط زیست محقق نمی‌شود مگر با مشارکت مردم و دستگاه‌های دولتی و مسئولان، چراکه هر اتفاقی که در محیط زیست رخ دهد بر روی همه اجزای آن تأثیر می‌گذارد.
مقام عالی دولت در شهرستان تصریح کرد: بر همگان واجب است از آلوده کردن و تخریب محیط زیست پرهیز کنند و آن را پاک و سالم به نسل آینده تحویل دهند و موثرترین راه‌کار در حوزه حفاظت از محیط زیست، مشارکت مردم است.
وی خاطرنشان کرد: در سال‌های اخیر حساسیت مردم به محیط زیست افزایش یافته به‌طوری‌که امروزه، مردم دولت را برای حفظ محیط زیست ترغیب می‌کنند.
موهبتی همچنین گفت: برگزاری کارگاه‌ها، جشنواره‌ها و سایر رویدادهای عمومی می‌تواند ضمن افزایش سطح آگاهی اقشار مختلف جامعه، افزایش مشارکت مردم در این حوزه را به‌دنبال داشته باشد.
وی تاکید کرد: سمن‌ها وظایف بسیار مهمی بر دوش دارند به‌گونه‌ای که نمی‌توان نقش آن‌ها را در جامعه نادیده گرفت چراکه این سازمان‌های مردم نهاد در تشویق مردم و جلب مشارکت مردم نقش به‌سزایی دارند و می‌توانند عامل افزایش دهنده آگاهی در جامعه باشند تا مردم خود در حفظ و نجات محیط زیست ایفای نقش کنند.
فرماندار تربت حیدریه تصریح کرد: باید به سازمان‌های مردم نهاد در امر محیط زیست بیشتر توجه و تکیه و از فعالیت‌های آن‌ها حمایت کرد.
1744 انتشار: علی اصغرافتاده
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.