به گزارش ایرنا، رضا مدرس عصر دوشنبه در نشست بررسی طرح های کوچک پیشنهادی تامین آب کشاورزی هرمزگان، اظهار داشت: هم اکنون مطالعاتی به منظور احداث این سدها آغاز شده که پنج سد با توجه به نیاز منطقه در اولویت قرار دارند.
وی بیان اشت: این پنج سد در قالب سدهای کوچک آبخیزداری در حوزه کشاورزی در شمال، شرق و غرب استان با هدف کمک به تغذیه آب های زیر زمینی احداث خواهند شد.
مدرس اظهار داشت: دشت های کشاورزی استان به دلیل برداشت های بی رویه آب از سفره های زیر زمینی نیازمند تغذیه در بلند مدت هستند که با احداث این سدها مشکلات تا حد قابل توجهی برطرف خواهد شد.
معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری هرمزگان تصریح کرد: این سدها آثار بلند مدت بسیاری در حوزه کشاورزی، محیط زیست و اقتصاد استان خواهند داشت.
مدرس تاکید کرد: احداث سدهای کوچک با کاربری تغذیه سفره های آب زیر زمینی در هرمزگان در اولویت قرار دارد و در همین راستا نیز در آینده ای نزدیک عملیات اجرایی احداث این سدها با توجه به اولویت ها و نیاز استان آغاز خواهد شد.
بیش از 18 سال خشکسالی و کم آبی در هرمزگان موجب خشک شدن 365حلقه چاه آب آشامیدنی، 18دهنه چشمه و قنات ، 100 حلقه چاه و کاهش آب 135حلقه چاه بین30 تا 70 درصد شده است.
از 74 دشت موجود در هرمزگان تمامی آنها دارای بیلان منفی هستند و 38 دشت ممنوعه بوده و مابقی دشت ها نیز شور است.
7198/7408
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.