احمد دیرستانی روز دوشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: زمین های منطقه ویژه اقتصادی طی صورتجلسه ای به مدت یک سال در اختیار بهره بردار قرار می گیرد و در صورت پیشرفت 50 درصدی طرح، زمین به مدت 15 سال به بهره بردار اجاره داده می شود.
جزیره قشم با مساحت یک هزار و 500 کیلومتر در سال های 1369 و 1370 با تصمیم دولت به 2 بخش منطقه آزاد با مساحت 300 کیلومتر و منطقه ویژه اقتصادی با مساحت یک هزار و 200 کیلومتر تقسیم شد.

** منظومه های روستایی برای روستاهای قشم تعریف شد
مدیر املاک و مستغلات سازمان منطقه آزاد قشم هم چنین تصریح کرد: سال گذشته به منظور یکپارچگی اراضی، تفاهمنامه ای با بنیاد مسکن انقلاب اسلامی تنظیم شد و روستاهای جزیره با طرح هادی در اختیار آنان قرار گرفت.
وی افزود: هم اینک زمین چمن بازی، آسفالت و جدول کشی معابر اصلی در بیشتر روستاها وجود دارد و همه آنها در طرح منظومه روستایی تعریف شده اند.
دیرستانی ادامه داد: منظومه روستایی طرحی است که در آن ظرفیت های فرهنگی، صنعتی و فرصت های اشتغال روستاهای مجاور در یک منطقه به صورت جمعی در نظر گرفته می شود.
وی اظهار داشت: ترغیب مشارکت روستاییان برای آموزش و ترویج خودگردانی روستایی و تقویت پیوندهای روستایی - شهری در قالب رویکردهای مبتنی بر توسعه یکپارچه منطقه‌ای از جمله نتایج طرح منظومه روستایی است.
مدیر املاک و مستغلات سازمان منطقه آزاد قشم گفت: برای توسعه روستاها به بازنگری در نگاه تصمیم سازان و کارشناسان و تصور اولیه آنان نسبت به توسعه روستایی نیاز است که این امر با طرح مسئله منظومه های روستایی امکان پذیر شد.
وی در ادامه تصریح کرد: بر اساس قانون هیچگونه تداخلی بین حوزه کاری سازمان منطقه آزاد و وزارت جهاد کشاورزی در حوزه منطقه ویژه اقتصادی قشم و هنگام وجود ندارد.
شهرستان قشم دارای 58 روستاست. این شهرستان شامل جزیره های قشم، هرمز، هنگام و لارک حدود یکهزار و 628 کیلومتر مربع وسعت و 150 هزار نفر جمعیت دارد.
7500/7408
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.