عباس غیبی عصر یکشنبه در حاشیه اردوی تیم ملی فوتوالی در گفت و گو با ایرنا افزود: تیم ملی فوتوالی ایران تا کنون موفق به کسب عنوان سومی در مسابقات جهانی و 2 عنوان نایب قهرمانی در مسابقات آسیایی شده است.
وی با اشاره به برگزاری 2 اردو در استان های اصفهان و تهران افزود: به علت تشابه آب و هوایی قشم با بانکوک، سومین اردوی تیم ملی در این جزیره برگزار شد.
غیبی ادامه داد: مسابقات انتخابی تیم ملی اوایل تیرماه گذشته با حضور 35 تیم از 18 استان کشور در انزلی برگزار شد.
وی تصریح کرد: در مرحله نخست 20 نفر از استان های اصفهان، سیستان و بلوچستان، گلستان، تهران، گیلان، هرمزگان و یزد انتخاب شدند و در اردوهای دوم و سوم تعداد افراد انتخابی به 6 نفر رسید که در حال حاضر در قشم حضور دارند.
مدیر تیم های ملی فوتوالی ایران افزود: احمد و محمود شادان، وحید ایمری هر سه از استان گلستان، حمید مظلومی از استان تهران و سید حسین میرحسینی و مصطفی دهقانی محمود آبادی هر دو از استان یزد در اردوی تیم ملی حضور دارند.

** 2 تیم از ایران در مسابقات بانکوک حاضر می شوند
سرمربی تیم ملی فوتوالی جمهوری اسلامی نیز به خبرنگار ایرنا گفت: از بین 6 بازیکن حاضر در این اردو چهار نفر انتخاب و در قالب دو تیم راهی بانکوک می شوند.
محمد تطهیری مقدم افزود: این تیم تجربه حضور در جام جهانی سال 2015 مالزی، المپیک ساحلی پوکت در سال 2014 و قرار گیری در سکوی سوم مسابقات جهانی را دارد و از این رو با امید به کسب عنوان قهرمانی به تایلند می رویم.
وی تصریح کرد: تیم فوتوالی ایران شاهد یک پوست اندازی بود، به طوری که میانگین سنی این تیم از 41 به 27 سال رسید.
سرمربی تیم ملی فوتوالی جمهوری اسلامی بیان داشت: به دلیل مشکلات اقتصادی امکان برگزاری مسابقات تدارکی با تیم های خارجی فراهم نشد از این رو مسابقات داخلی در دستور کار قرار گرفت.
تیم ملی فوتوالی جمهوری اسلامی ایران سومین اردوی خود را در جزیره قشم سپری می کند. این اردو برای کسب آمادگی ملی پوشان ایرانی به منظور حضور در پنجمین دوره رقابت‌ های فوتوالی قهرمانی آسیا که از یازدهم تا هفدهم مرداد سال جاری در بانکوک تایلند برگزار می شود، برنامه ریزی شده است.
مسابقات آسیایی بانکوک با حضور 24 تیم از کشورهای آسیایی به همراه استرالیا و نیوزلند برگزار می شود.
فوتوالی از ادغام دو رشته والیبال و فوتبال ساحلی ایجاد شده است که در یک زمین 9 در 18 متر مربع با یک تور به ارتفاع 2 متر و 20 سانتی با حضور دو بازیکن در هر تیم برگزار می شود. بازیکنان باید توپ را با استفاده از ضربات پا، سر و سینه و بدون استفاده از دست به زمین حریف ارسال کنند. انجمن فوتوالی ایران از سال 1390 تشکیل شده است.
شهرستان قشم شامل جزیره های قشم، هرمز، هنگام و لارک با حدود 150 هزار نفر جمعیت در جنوب استان هرمزگان واقع است.
7500/7408
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.