به گزارش ایرنا، خطیبان جمعه هرمزگان با بیان و بررسی مسایل روز دنیا و کشور، عنوان کردند: صحبت ها و مواضع اخیر رییس جمهوری کشورمان نسبت به امریکا مورد تایید مقام معظم رهبری قرار گرفت.
گرامیداشت سالروز تاسیس نماز جمعه رسمی کشور پس از پیروزی انقلاب اسلامی (پنجم مردادماه سال 58 )، تاکید بر ترویج مهارت آموزی در جامعه، تقویت اتحاد و یکدلی و بررسی مسایل و مشکلات منطقه ای بخشی دیگر از سخنان خطیبان جمعه هرمزگان در خطبه های این هفته نماز جمعه بود.
**قشم
امام جمعه قشم گفت: دشمنان تلاش بسیاری کردند که جمهوری اسلامی به 40 سالگی نرسد،اما به کوری چشم آنان، آرمان های جمهوری اسلامی تا مرزهای رژیم صهیونیستی پیش رفته و خواب را بر آنان حرام کرده است.
حجت الاسلام رضا جوکار با اشاره به سالروز عملیات غرور آفرین مرصاد در پنجم مرداد 67 ، افزود: امروز پس از 30 سال مستکبران آمریکایی امیدوار شده اند که منافقان جایگزین جمهوری اسلامی شوند که خیال باطلی بیش نیست.
جوکار افزود: از مواضع انقلابی رییس جمهوری باید تقدیر کرد که در مقابل یاوه گویی های رییس جمهوری آمریکا به خوبی ایستادگی کرد و مورد تأیید مقام معظم رهبری قرار گرفت.
وی با اشاره به اینکه آمریکا به دنبال 2 قطبی کردن مردم در داخل کشور بودند، گفت: این توطئه نیز با تدبیر رییس جمهوری ایران و مواضع قاطعانه وی نقش بر آب شد.
امام جمعه قشم افزود: مواضع سردار سلیمانی نیز پاسخی کوبنده به ترامپ دیوانه بود که قاطعانه، به موقع و همراه با عمل بود، به طوری که عملیاتی شدن سخنان وی به گوش همگان رسید.
جوکار با اشاره به روز ملی مهارت، گفت: طبق آموزه های اسلامی هر جوان باید چند فن و حرفه را بیاموزد و خوشبختانه مرکز آموزش فنی و حرفه ای آموزش های لازم را ارائه و پس از آن به افراد تسهیلات می دهد.
**جاسک
امام جمعه جاسک با گرامیداشت سالگرد تاسیس نماز جمعه رسمی کشور در پنجم مرداد سال 58 به امامت مرحوم آیت الله طالقانی، گفت: این اقدام سبب شد تا با اقامه نماز، یاد خدا زنده و نماز حیات پیدا کند و از این رهگذر، اسلام نیز در جامعه نهادینه شود.
حجت الاسلام محمد کاظم مناقبیان تصریح کرد: براساس فرمایش پیامبر اکرم (ص) نماز جمعه حج مستمندان است و امروز شاهد برگزاری نماز در بیش از یک هزار نقطه از ایران اسلامی هستیم.
وی ضمن تقدیر از مواضع ریاست جمهوری در مقابل یاوه گویی های ترامپ گفت: رییس جمهور ایران خیلی خوب و مقتدرانه مواضع نظام را بیان کردند.
مناقبیان با تاکید بر حفظ و تقویت وحدت در جامعه، تصریح کرد: ملت ایران، ملتی صلح طلب است اما در برابر زیاده خواهی های دشمنان با تمام توان ایستادگی می کنند.
امام جمعه جاسک در بخش دیگری از صحبت های خود موفقیت انصارالله یمن در بستن تنگه باب المندب که مسیر عبور نفتکش های سعودی است را تبریک گفت.
**حاجی آباد
امام جمعه حاجی آباد در خطبه های این هفته نماز جمعه، با تاکید بر تلاش مسوولان برای رفع مشکلات مردم، گفت: امروز باید با حفظ اتحاد و یکدلی به جنگ با مشکلات برویم و اجازه ندهیم که برخی ها روحیه یاس و ناامیدی را در جامعه تزریق کنند.
حجت الاسلام روح الله مختاری با گرامیداشت سالروز اقامه اولین نماز جمعه در کشور پس از پیروزی انقلاب اسلامی، افزود: نماز جمعه هدایت فکری و معنوی و فرهنگی جامعه را بر عهده دارد و از جایگاه ویژه و ارزشمندی برخوردار است.
وی با اشاره به مواضع اخیر رییس جمهوری و سردار سلیمانی در برابر یاوه گویی های امریکا، تصریح کرد: امروز امریکا به اقتدار و قدرت ایران اسلامی کاملا واقف است و می داند که هیچ غلطی نمی تواند بکند.
وی خاطرنشان کرد: دستگاه ‌دیپلماسی باید برای تامین منافع‌ اقتصادی کشور وارد تعامل با کشورهای آسیا و آمریکای لاتین شود و سفیران کشورمان باید همچون یک رایزن اقتصادی عمل کنند.
امام جمعه حاجی آباد اظهار داشت: تعامل سازنده در جمهوری اسلامی دنبال می شود اما اگر طرف مقابل به دنبال آسیب رساندن به کشور باشد با ایستادگی ملت ایران روبرو می شود.
**پارسیان
امام جمعه پارسیان در خطبه های این هفته نماز جمعه شهرستان با بیان اینکه امریکا و هم پیمانانش نمی توانند هیچ غلطی انجام دهند، گفت: امریکا باید بداند که مقابله نظامی با ایران اسلامی، دیوانگی محض و مطلق است.
حجت الاسلام هادی میرزایی بیان داشت: آن زمان که کشور ما تازه انقلاب کرده بود و امریکا در اوج قدرت قرار داشت، نتوانستند هیچ اقدامی بر علیه کشور ما انجام دهند.
وی افزود: امروز دشمن بر قدرت ایران اسلامی کاملا آگاه است و از همین رو نیز در تشویش و نگرانی به سرمی برد.
امام جمعه پارسیان با اشاره به جنگ اقتصادی و روانی دشمنان علیه ایران اسلامی، بیان داشت: در مجموع توطئه های دشمنان با حرکت جهادی و تدابیر هوشمندانه خنثی خواهد شد.
میرزایی با تبریک پنجم مرداد ماه سالروز اقامه اولین نماز جمعه کشور در سال 58 افزود: نماز جمعه هم یک عبادت و هم یک اجتماع سیاسی بزرگ است و از جایگاه بالایی در جامعه برخوردار است.
7198/ 6048
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.