به گزارش ایرنا، مجید وفار در خطبه های پیش از نماز جمعه بندرعباس به مناسبت روز محیط بان افزود: بر اساس استاندارد های جهانی به ازای هر 2 هزار هکتار باید یک محیط بان وجود داشته باشد اما در استان هرمزگان به ازای هر 16 تا 17 هزار هکتار، یک محیط بان است.
وی بیان داشت: هم اکنون 19منطقه حفاظت شده تحت مدیریت اداره کل محیط زیست هرمزگان است که نسبت محیط بان به مناطق حفاظت شده در این استان در مقایسه با استاندارد جهانی وضعیت مطلوبی ندارد.
مدیر کل محیط زیست هرمزگان اظهار داشت: لایحه حمایت از محیط بانان در مجلس شورای اسلامی به مرحله نهایی رسیده و در صورت موافقت با تصویب آن، بسیاری از مشکلات قشر محیط بان رفع خواهد شد.
وفادار خاطرنشان کرد: همه محیط بانان هرمزگان به منظور حفظ و ایمنی بیشتر در برابر شکارچیان غیرمجاز و سودجو به جلیقه های ضد گلوله مجهز هستند.
وفادار گفت: محیط زیست، محیط زندگی همه انسان هاست که باید همگان در پاکیزگی آن و جلوگیری از آلودگی های آب، خاک، هوا و دریا تلاش کنند.
در طول انقلاب 119 محیط بان در عرصه های زیست محیطی در کشور به شهادت رسیدند که از این تعداد 2 شهید به نام «محمد دهقانی» و «پرویز هرمزی» مربوط به استان هرمزگان است که در سال 95 در منطقه حفاظت شده گنو به شهادت رسیدند.
به گزارش ایرنا سالروز ولادت امام رضا(ع) در تقویم ملی ایران به عنوان روز محیط بان نامگذاری شده است.
7195/ 6048
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.