مهدی عباسپور روز دوشنبه در گفت و گو با ایرنا، سطح زیرکشت ذرت را 3 هزار و500 هکتار و کنجد هم یک هزار و 500 هکتار اعلام کرد.
وی پیش بینی کرد: به دلیل اصلاح الگوی کشت در سال جاری، کشت این محصول 20 درصد کاهش یابد.
وی افزود: عمده محصولات کنجد و ذرت در دهستان طارم، طاشکوئیه، آشکارا و احمدی کشت می شود.
به گفته مدیرجهاد کشاورزی حاجی آباد، دشت آشکارا از قطب های قابل توسعه کشاورزی در این شهرستان به حساب می آید که نیاز به توجه بیشتری دارد.
عباسپور از آبیاری تحت فشار به عنوان یکی از اولویت های اصلی جهاد کشاورزی حاجی آباد برای مقابله با خشکسالی به خصوص جبران کمبود آب در دشت آشکارا نام برد.
وی در ادامه پیش بینی کرد: 6 تن و200 کیلوگرم در هکتار محصول ذرت و افزون بر یک تن در هکتار نیز کنجد از زمین های کشاورزان حاجی آباد برداشت شود.
این مسوول ابراز داشت: زمان آماده سازی کشت ذرت از اوایل تیرماه تا نیمه شهریور ماه و زمان آماده سازی کشت کنجد از اوایل تیر تا نیمه مرداد ادامه دارد.
به گفته عباسپور، زمان آماده سازی کشت این محصولات نیز از نیمه مرداد ماه در استان شروع می شود و تا نیمه آذر ادامه می یابد.
مدیرجهاد کشاورزی حاجی آباد بیان داشت: سال قبل سطح کشت شده ذرت دانه ایی و سیلویی 4هزارو 305 هکتار و ذرت علوفه ایی در 260 هکتار با عملکرد 13 هزارتن بوده است.
به گزارش ایرنا، بیش ترین کشت ذرت در شهرستان حاجی آباد انجام می شود که 98 درصد محصول ذرت استان هرمزگان را به خود اختصاص داده و مابقی این تولید در شهرستان های رودان و میناب صورت می گیرد.
شهرستان حاجی آباد از شهرستان هایی است که در سال گذشته دارای سطح زیر کشت 530 هکتار کنجد بوده و از این میزان سطح زیر کشت 620تن کنجد در حاجی آباد تولید شد و علاوه بر آن کاشت ذرت دانه ای نیز در حاجی آباد در سطح 6 هزار هکتار صورت گرفت.
از مزیت های مثبت کشت کنجد می توان به نیاز نداشتن به شخم، نیاز آبی پایین، دوره رشد کوتاه، هزینه های تولید پایین و مقاوم بودن در مورد بیماری ها و آفات نام برد.
9887 /6048
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
1 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.