به گزارش ایرنا، علی مویدی شامگاه پنجشنبه در یک نشست خبری که در استانداری هرمزگان برگزار شد افزود: ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز معتقد است، اطلاع رسانی در این زمینه باید در پایان فرآیند رسیدگی باشد و رسانه ای شدن این پرونده ها قبل از قطعی شدن، برای نظام هزینه دارد که مصلحت نیست.
وی تصریح کرد: اطلاع رسانی اخبار قاچاق کالا باید به گونه ای باشد که عین واقعیت بوده و موجب تشویش اذهان عمومی یا تضییع حقوق افراد نشود.
مویدی در عین حال یادآور شد: سیاست دولت و ستاد بر این مبناست که هیچ مطلبی از مردم پنهان نماند اما فرآیند قانونی آن طی شود.

** بعد از موبایل، سایر کالاها رهگیری می شوند
رییس ستاد مبارزه با قاچاق کالا از طرح ریجستری گوشی های تلفن همراه به عنوان شاهکار و دستاورد بزرگ دولت نام برد و تاکید کرد: مشابه این طرح برای رهگیری پوشاک، لوازم خانگی، قطعات خودرو و سایر کالاها نیز اجرا خواهد شد.
به گفته مویدی رویکرد اصلی دولت پیشگیری از قاچاق کالا از مبادی رسمی بر پایه کارهای علمی، تخصصی و دانش بنیان است که بر این اساس، در چند سال گذشته 10 سامانه اصلی و 20 زیرسامانه طراحی شده که ریجستری گوشی های تلفن همراه نمونه ای از موفقیت این رویکرد است.

** تجارت سنتی مرزنشینان تهدید نیست
این مسوول در پاسخ به پرسش دیگری اظهار داشت: نگاه ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز به تجارت سنتی مرزنشینان نگاه تهدید آمیز نیست.
مویدی ادامه داد: مرزنشینان در این زمینه حقوقی دارند که نظام باید این حقوق را تامین کند و در مقابل مرزنشینان نیز در قبال دولت تعهداتی دارند که باید به آنها عمل کنند.
رییس ستاد مبارزه با قاچاق کالا اضافه کرد: بر همین مبنا آیین نامه تجارت سنتی شامل مواردی مانند کالای ملوانی و کولبری تنظیم و ابلاغ شد که هم اکنون به عنوان نمونه (پایلوت) در هرمزگان اجرا می شود.
2094/7408
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.