به گزارش ایرنا، عبدالمجید جلالی روز چهارشنبه در همایش تجلیل از اصناف استان هرمزگان افزود: یکی از مشکلات اساسی جامعه اصناف و مردم، دپوی کالاها در منطقه های آزاد قشم و کیش و خالی شدن بازار هرمزگان از کالا است.
وی یادآورشد: هم چنین هرمزگان به واسطه موقعیت جغرافیایی از سال‌ های دور مبادلات و مراوداتی تجاری و اقتصادی با کشورهای حاشیه خلیج ‌فارس داشته که قطع این مراودات موجب ورشکستی برخی از واحدهای تولیدی استان و بروز مشکلات برای بازار و مردم شده است.
رییس اتاق اصناف مرکز استان هرمزگان تاکید کرد: در جهت کمک به اصناف و بازاریان، باید بازارچه های ملوانی تشکیل شود و سهم بازار استان از کالاهای دپو شده در مناطق آزاد نیز تعیین شود.
جلالی خاطر نشان کرد: در دیدار اخیر با وزیر صنعت، معدن و تجارت، برخی از مطالبات اصلی جامعه اصناف هرمزگان از جمله ضرورت توجه به استان های مرزی با ایشان در میان گذاشته شد که نتیجه مطلوبی در بر داشت.
وی گفت: اصناف و بازاریان همان گونه که امام راحل فرمودند بازوان ستبر انقلاب و امین مردم هستند و انتظار می رود به این قشر که همیشه همراه و همگام با دولت و نظام بوده، کمک شود.
رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت هرمزگان نیز در این همایش گفت: به غیر از مناطق آزاد قشم و کیش، 40 هزار واحد صنفی در این استان در راستای ارایه خدمت به مردم فعال هستند.
خلیل قاسمی افزود: اصناف به عنوان بزرگ ترین تشکل های کشوری، همیشه همراه نظام و انقلاب بوده و هستند.
وی بیان داشت: شناسایی و ساماندهی واحدهای صنفی بدون پروانه کسب، نوسازی و بازسازی اصناف تولیدی، توانمند سازی اصناف صادرات گرا و توسعه بازار، ارتقای سطح کیفیت خدمات اصناف به مردم و ایجاد و توسعه اشتغال در حوزه اصناف تولیدی از برنامه های اجرایی امسال در حوزه اصناف است.
رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت هرمزگان اظهار کرد: ادغام اتحادیه های صنفی، احداث ساختمان های اداری و نمایندگی های اتاق اصناف در شهرستان ها و پیگیری و اجرای طرح حمایت از کالای ایرانی از دیگر برنامه های حوزه اصناف در سال جاری است.
7195/7408
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.