ناهید سلیمانی احمدی روز دوشنبه در گفت و گو با ایرنا اظهار داشت: این آثار در بخش کاردستی 25 اثر، بخش پژوهش اعضا 4 اثر، کتابسازی 6 اثر، بخش نامه ای به امام رضا 24 اثر ، خاطرات زیارت 17 اثر، پویانمایی 2 اثر،سرود 2 اثر، تمبر و کارت پستال 15 اثر به دبیرخانه مرکزی ارسال شد.
وی افزود: آثار ارسالی در 3 بخش کودک، نوجوان و بزرگسال در قالب 660 اثر مورد داوری قرار گرفت، 570 اثر در بخش کانونی و 91 اثر در بخش آزاد به دبیرخانه ارسال شد.
به گفته مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان هرمزگان، فراخوان شانزدهمین جشنواره بین المللی امام رضا(ع) کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان اسفند 96 به مرکزهای فرهنگی کانون، مدارس و سازمان ‌های فرهنگی ارسال شده بود که آثار پس از ارسال به دبیرخانه‌ استانی توسط داوران بررسی شد.
سلیمانی احمدی عنوان کرد: هیات داوران جشنواره رضوی استان متشکل از کارشناس مسوول فرهنگی، هنری وادبی، کارشناسان فرهنگی، ادبی، هنری، روابط عمومی و پژوهش استان هرمزگان بودند.
وی یادآور شد: آثار داوری شده و برگزیده به دبیرخانه جشنواره رضوی ارسال شده و مرداد ماه امسال پس از اعلام نتایج داوری کشوری اسامی راه یافته استانی به مرحله کشوری اعلام و از برگزیدگان تقدیر می شود.
به گزارش ایرنا، شانزدهمین جشنواره رضوی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان با هدف توسعه و ترویج مفاهیم فرهنگی و معارف رضوی در میان کودکان و نوجوانان، توجه به سیره اخلاقی و سبک زندگی امام رضا(ع) به ویژ رأفت و مهربانی ایشان و بررسی و مطالعه در هجرت امام رضا(ع) از مدینه تا خراسان برگزار می‌شود.
براساس فراخوان این جشنواره، قدمگاه عشق «هجرت امام‌رضا(ع) از مدینه تا خراسان»، سبک زندگی امام رضا(ع)«اخلاق و آداب، زهد و عبادت، علم و دانایی، رافت و مهربانی، سخاوت و بخشش، طب‌الرضا (ع)» و «ترویج و تبیین سبک زندگی ایران اسلامی با تکیه بر فرهنگ رضوی با مصادیقی همچون محبت اهل بیت (ع)، هویت دینی، گذشت، ایثار و ...» از محورهای موضوعی این جشنواره است.
شرکت کنندگان در این جشنواره در بخش بزرگسالان؛ مربیان فرهنگی، هنری و ادبی، معلمان، اولیای تربیتی، دانشجویان، روحانیون و... و در بخش کودکان و نوجوانان اعضای مراکز فرهنگی ‌هنری، کتاب‌خانه‌ های سیار و پستی، دانش ‌آموزان طرح کانون مدرسه و... هستند.
مراسم پایانی و تجلیل و تقدیز از برگزیدگان کشوری دوره شانزدهم جشنواره رضوی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان، در سال 97 همزمان با دهه کرامت در استان قم برگزار می شود.
9887 /6048
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.