به گزارش ایرنا، فریدون همتی عصر سه شنبه در نشست با خبرنگاران اظهار داشت: برای هر تخت بیمارستانی 15 میلیارد ریال هزینه می شود.
وی ادامه داد: از مردم استان می خواهیم سال 97 و 98 را به مانند سال های قبل تحمل کنند تا تخت های گفته شده در سال 99 به بهره برداری برسد.
استاندار هرمزگان اضافه کرد: همزمان با ایجاد این تخت ها دانشگاه علوم پزشکی باید نیروهای تخصصی لازم را در دانشکده های خود تربیت کند.

** آب شیرین کن 100 هزار متر معکبی بندرعباس تیرماه بهره برداری می شود
همتی در ادامه گفت: امید می رود مرحله اول آب شیرین کن 100 هزار متر معکبی بندرعباس تا پایان تیرماه پیش رو، مرحله دوم آن تا پایان سال جاری و مرحله پایانی آن سال 98 به بهره برداری برسد.
وی ابراز داشت: همچنین محصول آب شیرین کن یک میلیون متر مکعبی، اردیبهشت سال 98 در اختیار مردم هرمزگان قرار می گیرد.
رییس شورای اداری هرمزگان خاطر نشان کرد: با به بهره برداری رسیدن این 2 آب شیرین کن بزرگ استان، می توان آب سدها را به بخش کشاورزی استان اختصاص داد.
همتی بیان کرد: میزان بارش در سال آبی 97-96 نسبت به سال 96-95 کاهش قابل توجه ای داشته است به گونه ای که از 242 میلی متر به 48 میلی متر کاهش یافته و این مساله در شرق استان اهمیت بیشتری دارد.

** اجازه بی آب شدن روستاها را نمی دهیم
همتی هم چنین یادآور شد: دغدغه آبرسانی به 722 روستا در هرمزگان وجود دارد و با بهره گیری از تانکر اجازه در مضیقه قرار گرفتن روستاها را در دورافتاده ترین نقاط بشاگرد هم نمی دهیم.
استاندار هرمزگان خاطر نشان ساخت: این استان جزو استان های فراخشک کشور محسوب می شود که خشکسالی های آغاز شده از سال 72 تاکنون، بر مشکل های آبی آن افزوده است.
به گفته استاندار هرمزگان 10 تا 12 استان در شرایط سخت آبی به سر می برند که هرمزگان یکی از آنهاست.

** 200 طرح آبخیز داری و آبخوان داری در هرمزگان اجرا می شود
استاندار هرمزگان گفت: بر اساس توافق صورت گرفته با وزیر جهاد کشاورزی طرح های آبخیزداری و آبخوان داری با مشارکت 50 درصدی استانداری هرمزگان و آن وزارتخانه در استان اجرا می شود.
همتی ادامه داد: 200 طرح مطالعه شده تا پایان سال 97 با مشارکت جوامع محلی برای اجرا مشخص شده است.
وی اضافه کرد: اگر یک هزار و 500 میلیارد ریال در این طرح ها هزینه شود یک هزار و 200 میلیارد ریال آن به جامعه محلی اختصاص می یابد.

** بهره گیری از توان شرکت های دانش بنیان در زمینه رفع مشکل آب هرمزگان
همتی در این نشست اشاره کرد: براساس برآورد یک شرکت دانش بنیان، میزان آب تولید شده از هوای مرطوب توسط کولرهای گازی 10 میلیون متر مکعب است.
رییس کارگروه اقتصاد مقاومتی هرمزگان ابراز داشت: اگر بتوان این آب را جمع آوری کرد علاوه بر تامین نیاز 3 میلیون متر مکعبی فضای سبز شهر بندرعباس، می توان از آن در زمینه های دیگر هم استفاده کرد.

** 310 میلیارد ریال به شهرداری بندرعباس داده شد
استاندار هرمزگان گفت: 310 میلیارد ریال از محل درآمد مالیات بر ازش افزوده در فروردین و اردیبهشت امسال به شهرداری بندرعباس داده شد که با این مبلغ حداقل می توان 5 طرح عمرانی اجرا کرد.
رییس کارگروه صادرات غیر نفتی هرمزگان اظهار داشت: میزان صادرات هرمزگان در سال جاری باید به سه میلیارد دلار برسد و برای تحقق این هدف گذاری کارهایی آغاز شده است.
همتی ادامه داد: سال گذشته 2 میلیارد و 68 میلیون دلار کالا از هرمزگان صادر شد درحالی که صادرات استان در سال 95 برابر با یک میلیارد و 100 میلیون دلار بود.
وی اضافه کرد: کارهای زیادی برای رسیدن به صادرات 2 میلیارد دلاری در سال گذشته انجام شد که می توان به کاهش زمان صدور مجوز ها، رفع موانع پیش روی صادر کنندگان و غیره اشاره کرد.

** نهادی حق ایجاد مزاحمت برای ملوانان ندارد
رییس کارگروه صادرات غیر نفتی هرمزگان تصریح کرد: ملوانان می توانند با رعایت قانون از مبادی رسمی و گمرک های مشخص شده برای صادرات کالا استفاده کنند.
همتی ادامه داد: اگر اداره ای برای آنان که با رعایت قانون در حال فعالیت هستند کوچکترین مزاحمتی ایجاد کند با برخورد استانداری رو به رو می شود.

** ایجاد 30 هزار شغل در هرمزگان هدف گذاری شده است
رییس کارگروه اشتغال هرمزگان گفت: ایجاد 20 هزار فرصت شغلی هدف گذاری شده در سال گذشته محقق شد و امسال باید 30 هزار فرصت شغلی در استان ایجاد شود.
استاندار هرمزگان هم چنین گفت: یک و نیم میلیارد دلار از محل صندوق توسعه ملی برای توسعه روستایی در اختیار دولت قرار گرفته که قسط اول آن به مبلغ 136 میلیارد دلار تخصیص یافته است.
وی ابراز داشت: هرمزگان با جذب 50 میلیارد دلار در جذب این اعتبارها که با نرخ 6 درصد اعطا می شود رتبه اول را در اختیار دارد.
وی ادامه داد: اگر کسی خارج از محل مشخص شده اقدام به هزینه کرد این منابع مالی کند علاوه بر افزایش نرخ سود وام دریافتی با برخورد نهاد ذیربط روبه رو می شود.

** شهرک جدید پتروشیمی در بندرعباس احداث می شود
استاندار هرمزگان گفت: شهرک جدید پتروشیمی در زمینی به مساحت 600 تا 700 هکتار با همکاری ستاد اجرایی فرمان حضرت امام خمینی (ره) در بندرعباس احداث می شود که کارهای لازم برای احداث این شهرک در حال انجام است.
استاندار هرمزگان ابراز داشت: یکی از مشکل های مسکن مهر بندرعباس، پیش بینی نشدن زیرساخت های آن است که بنا شده این دغدغه در مدت 6 ماه برطرف شود.
همتی گفت: در سال جاری بازآفرینی بافت فرسوده سه محله شهر بندرعباس هدف گذاری شده که تحقق این امر تاثیر قابل ملاحظه ای در افزایش خدمات رسانی به شهروندان و کاهش مخاطرات خواهد داشت.
استاندار هرمزگان یادآور شد: 42 درصد بافت شهری بندرعباس را بافت های فرسوده، ناکارآمد و حاشیه نشین تشکیل می دهد.
3219/7408
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.