به گزارش ایرنا، الله مراد عفیفی پور شامگاه سه شنبه در نشست تشریح عملکرد مجموعه اداره کل بنادر هرمزگان در مدت یاد شده، بیان داشت: در این مدت 6 میلیون و 339 هزار و 589 تن انواع کالاهای غیرنفتی از بندرهای استان صادر شد که در همسنجی با مدت مشابه پارسال رشد 14.7 درصدی داشته است.
وی افزود: در مجموع در این مدت 16 میلیون و 403 هزار و 193 تن انواع کالای نفتی و غیر نفتی در بندرهای این استان تخلیه و بارگیری شد.
وی حجم صادرات فرآورده های نفتی از بندرهای هرمزگان در ماههای فروردین واردیبهشت ماه امسال را 2 میلیون و 216 هزار و 633 تن با رشد 3.1درصدی اعلام کرد.
مدیرکل بنادر و دریانوردی هرمزگان خاطرنشان کرد: در همین مدت 215 هزار و 777 تن فرآورده نفتی نیز وارد بندرهای این استان شد که در مقایسه با مدت مشابه سال قبل کاهش 53.3 درصدی داشته است.
عفیفی پور در این نشست با اشاره به رشد 100 درصدی ترانزیت فرآورده های نفتی در مدت مذکور گفت: حجم ترانزیت این محموله های تجاری، 11 هزار و 112 تن بوده است.
وی میزان تخلیه و بارگیری کانتینری در بندرهای استان هرمزگان در این مدت را 386 هزار و 33 تی ای یو کانتینر اعلام کرد.
وی با اشاره به بهره مندی هرمزگان از پیشرفته ترین ناوگان مسافری دریایی کشور و بندرهای مجهز مسافری، افزود: از آغاز سال جاری تا ابتدای خرداد ماه، ترابری 4 میلیون و 915 هزار و 854 نفر سفر در پایانه های مسافری دریایی این استان به ثبت رسید.
استان هرمزگان دارای 32 بندر فعال است که به اسکله های تجاری وصیادی برای تخلیه و بارگیری کالا و جابه جایی مسافر معروف هستند، مهم ترین آن ها بندر شهید رجایی، شهید باهنر، شهید حقانی، بندرلنگه، آفتاب، چارک، کیش، قشم، تیاب، کلاهی، کرگان، جاسک و سیریک هستند.
بندر شهید رجایی با 18 دستگاه گنتری کرین (جرثقیل غول پیکر جهت تخلیه و بارگیری کانتینری) و40 پست اسکله، بزرگترین و پیشرفته ترین بندر کانتینری ایران است.
این بندر بزرگ و پیشرفته در 23 کیلومتری غرب بندرعباس مرکز استان هرمزگان واقع شده است.
7198/ 6048
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.