احمد مرادی نژاد روز شنبه در گفت و گو با ایرنا، 17 درصد از زندانی های جرائم غیرعمد این استان را زندانی های دیه اعلام کرد و اظهار داشت: در سال گذشته تعداد 96 نفر زندانی مهریه و نفقه، 69 نفر زندانی مالی و 34 نفر زندانی دیه از زندان های هرمزگان آزاد شدند.
وی با اشاره به آغاز به کار ستاد دیه این استان در سال 81 بیان کرد: در این مدت 2 هزار و 656 زندانی با بدهی یک میلیارد و 320 میلیون ریال از زندان های استان آزاد شده اند.
مدیرعامل ستاد دیه هرمزگان اظهار داشت: هم اکنون 145زندانی دیه و جرائم مالی غیر عمد با بدهی 157میلیارد ریال در زندان های استان هرمزگان به سرمی برند.
مرادی نژاد هم چنین به برگزاری جشن گلریزان شامگاه امروز شنبه در شهرستان سیریک اشاره و عنوان کرد: به دلیل نبود هیچ زندانی در سیریک، کمک های مردمی که در این شهرستان جمع آوری می شود برای زندانی هایی سیریکی است که در زندان میناب به سر می برند.
این مسوول ادامه داد: در جزیره کیش نیز زندانی وجود ندارد؛ بنابراین کمک هایی که در جشن گلریزان این جزیره جمع آوری می شود برای آزادی زندانی های شهرستان بندرعباس و بندرلنگه است.
مرادی نژاد، تعداد زندانی های جرائم غیرعمد در جزیره قشم را نزدیک به 15 نفر اعلام کرد و افزود: برگزاری جشن های گلریزان یک عمل اجتماعی خدا پسندانه است که در کارنامه اعمال خیران آزادی زندانی ها ثبت خواهد شد.
به گفته مدیرعامل ستاد دیه هرمزگان، هم اکنون 5 زندانی در زندان پارسیان با یک میلیارد و750 میلیون ریال بدهی زندانی هستند.
مرادی نژاد با اشاره به وجود 25 نفر زندانی جرائم غیر عمد در میناب نیز عنوان کرد: خوشبختانه در جشن گلریزان این شهرستان مبلغ 400 میلیون ریال جمع آوری شد که با این مبلغ تعداد 5 زندانی آزاد خواهند شد.
وی هم چنین بر مشارکت بیش از پیش مردم و خیران در جشن گلریزان و آزادی زندانیان نیازمند و آبرومند جرائم غیر عمد تاکید کرد.
از ابتدای ماه مبارک رمضان تا کنون از 13 شهرستانی که میزبان جشن های گلریزان بوده اند، این جشن در شهرستان های پارسیان، رودان، میناب، بندرعباس، بندرلنگه، جاسک و شعب بانک مسکن هرمزگان برگزار شده است.
جشن گلریزان آزادی زندانیان جرائم غیرعمد در شهرستان سیریک شامگاه امروز شنبه برگزار می شود.
این جشن هم چنین در جزیره های کیش و قشم در روزهای 27 و 28 ماه مبارک رمضان برگزار خواهد شد.
در سال گذشته 199 زندانی جرائم غیرعمد مالی با بدهی 229 میلیارد ریال با کمک نیکوکاران از زندان های هرمزگان آزاد شدند و هم اکنون نیز 145 زندانی با بدهی 157 میلیارد ریال در زندان های استان به سر می برند.
مهریه و نفقه، جرائم مالی و دیه به ترتیب مهم ترین جرائم غیرعمد مالی زندانیان در استان هرمزگان به شمار می رود.
9887 /6048
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.